– Te cztery kluczowe elementy turystyki SEXY definiują nowy kierunek jej odbudowy i rozwoju – mówi dyrektor TAT Yuthasak Supasorn, cytowany w komunikacie prasowym organizacji. – Pomogą one przywrócić zaufanie podróżnych i przyspieszyć ożywienie zarówno turystyki, jak i całej gospodarki Tajlandii – dodaje.
CZYTAJ TEŻ: Tajlandia wprowadza nowy podatek turystyczny. „Na leczenie”
W osiągnięciu pierwszego celu, czyli zapewnieniu turystom bezpieczeństwa higienicznego, ma pomóc opracowany przez TAT program certyfikacji sanitarnej Amazing Thailand Safety and Health Administration (SHA). Jak podaje TAT, od startu programu w maju certyfikat uzyskało już ponad 8 tysięcy firm w całym kraju.
Tajlandia chce też odbudowywać turystykę w sposób zrównoważony, w duchu eko, przywiązując większą wagę do ochrony środowiska i oczyszczania go ze śmieci, a także ograniczając wytwarzanie odpadów.
Pod hasłem „extra experiences” kryją się natomiast nowe produkty turystyczne i odkrywanie zupełnie innego oblicza dobrze znanych miejsc.
Z kolei „yield”, czyli zysk, mają przynosić zamożniejsi turyści – chodzi o przyciągnięcie tych, którzy mogą wydać więcej. Hasło to oznacza również odwrót od turystyki masowej i wizerunku miejsca taniego, które ma zastąpić turystyka bardziej elitarna, odpowiedzialna i świadoma.