Tajlandia: Nasza turystyka po covidzie będzie SEXY

Narodowa organizacja turystyczna Tajlandii ogłosiła strategię odbudowy turystyki po pandemii. W skrócie określa ją słowem SEXY, nie jest to jednak, jak by się mogło wydawać, angielski wyraz oznaczający „seksowny”.

Publikacja: 11.02.2021 07:54

Tajlandia: Nasza turystyka po covidzie będzie SEXY

Foto: Fot. AFP

Tajlandia już wie, jak ma wyglądać jej turystyka po covidzie – ma być SEXY. Kryjącą się pod tym słowem koncepcję jej odbudowy ogłosiła właśnie narodowa organizacja turystyczna tego kraju Tourism Authority of Thailand (TAT). O co chodzi? SEXY to skrót od:

S – Safety and hygiene (bezpieczeństwo i higiena)

E – Environmental sustainability (równowaga środowiskowa)

X – Extra (X-tra) experiences (dodatkowe, wyjątkowe doświadczenia)

Y – Yield (zysk)

– Te cztery kluczowe elementy turystyki SEXY definiują nowy kierunek jej odbudowy i rozwoju – mówi dyrektor TAT Yuthasak Supasorn, cytowany w komunikacie prasowym organizacji. – Pomogą one przywrócić zaufanie podróżnych i przyspieszyć ożywienie zarówno turystyki, jak i całej gospodarki Tajlandii – dodaje.

CZYTAJ TEŻ: Tajlandia wprowadza nowy podatek turystyczny. „Na leczenie”

W osiągnięciu pierwszego celu, czyli zapewnieniu turystom bezpieczeństwa higienicznego, ma pomóc opracowany przez TAT program certyfikacji sanitarnej Amazing Thailand Safety and Health Administration (SHA). Jak podaje TAT, od startu programu w maju certyfikat uzyskało już ponad 8 tysięcy firm w całym kraju.

Tajlandia chce też odbudowywać turystykę w sposób zrównoważony, w duchu eko, przywiązując większą wagę do ochrony środowiska i oczyszczania go ze śmieci, a także ograniczając wytwarzanie odpadów.

Pod hasłem „extra experiences” kryją się natomiast nowe produkty turystyczne i odkrywanie zupełnie innego oblicza dobrze znanych miejsc.

Z kolei „yield”, czyli zysk, mają przynosić zamożniejsi turyści – chodzi o przyciągnięcie tych, którzy mogą wydać więcej. Hasło to oznacza również odwrót od turystyki masowej i wizerunku miejsca taniego, które ma zastąpić turystyka bardziej elitarna, odpowiedzialna i świadoma.

ZOBACZ TAKŻE: Tajlandia chce odpocząć od masowej turystyki

TAT jest przekonana, że strategia SEXY jest odpowiedzią na zmiany oczekiwań i zachowań turystów w efekcie pandemii. Jej realizacja ma się rozpocząć w tym roku i trwać przez cały rok 2022.

Tajlandia już wie, jak ma wyglądać jej turystyka po covidzie – ma być SEXY. Kryjącą się pod tym słowem koncepcję jej odbudowy ogłosiła właśnie narodowa organizacja turystyczna tego kraju Tourism Authority of Thailand (TAT). O co chodzi? SEXY to skrót od:

S – Safety and hygiene (bezpieczeństwo i higiena)

Pozostało 83% artykułu
Nowe Trendy
Hotele w regionach dotkniętych powodzią czekają na turystów. "Nie wszystkich zalało"
Nowe Trendy
Sukces kampanii promocyjnej Warmii i Mazur w Holandii - prawie 2 miliony odsłon
Nowe Trendy
Grecy biorą w Komisji Europejskiej odpowiedzialność za unijną turystykę
Nowe Trendy
Woda zalewa południowo-zachodnią Polskę. Branża turystyczna woła o pomoc
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Nowe Trendy
Nowy trend – turyści nie chcą kupować pamiątek. Jak to tłumaczą?