Reklama

Tajlandia: Nasza turystyka po covidzie będzie SEXY

Narodowa organizacja turystyczna Tajlandii ogłosiła strategię odbudowy turystyki po pandemii. W skrócie określa ją słowem SEXY, nie jest to jednak, jak by się mogło wydawać, angielski wyraz oznaczający „seksowny”.

Publikacja: 11.02.2021 07:54

Tajlandia: Nasza turystyka po covidzie będzie SEXY

Foto: Fot. AFP

Tajlandia już wie, jak ma wyglądać jej turystyka po covidzie – ma być SEXY. Kryjącą się pod tym słowem koncepcję jej odbudowy ogłosiła właśnie narodowa organizacja turystyczna tego kraju Tourism Authority of Thailand (TAT). O co chodzi? SEXY to skrót od:

S – Safety and hygiene (bezpieczeństwo i higiena)

E – Environmental sustainability (równowaga środowiskowa)

X – Extra (X-tra) experiences (dodatkowe, wyjątkowe doświadczenia)

Y – Yield (zysk)

Reklama
Reklama

– Te cztery kluczowe elementy turystyki SEXY definiują nowy kierunek jej odbudowy i rozwoju – mówi dyrektor TAT Yuthasak Supasorn, cytowany w komunikacie prasowym organizacji. – Pomogą one przywrócić zaufanie podróżnych i przyspieszyć ożywienie zarówno turystyki, jak i całej gospodarki Tajlandii – dodaje.

CZYTAJ TEŻ: Tajlandia wprowadza nowy podatek turystyczny. „Na leczenie”

W osiągnięciu pierwszego celu, czyli zapewnieniu turystom bezpieczeństwa higienicznego, ma pomóc opracowany przez TAT program certyfikacji sanitarnej Amazing Thailand Safety and Health Administration (SHA). Jak podaje TAT, od startu programu w maju certyfikat uzyskało już ponad 8 tysięcy firm w całym kraju.

Tajlandia chce też odbudowywać turystykę w sposób zrównoważony, w duchu eko, przywiązując większą wagę do ochrony środowiska i oczyszczania go ze śmieci, a także ograniczając wytwarzanie odpadów.

Pod hasłem „extra experiences” kryją się natomiast nowe produkty turystyczne i odkrywanie zupełnie innego oblicza dobrze znanych miejsc.

Z kolei „yield”, czyli zysk, mają przynosić zamożniejsi turyści – chodzi o przyciągnięcie tych, którzy mogą wydać więcej. Hasło to oznacza również odwrót od turystyki masowej i wizerunku miejsca taniego, które ma zastąpić turystyka bardziej elitarna, odpowiedzialna i świadoma.

Reklama
Reklama

ZOBACZ TAKŻE: Tajlandia chce odpocząć od masowej turystyki

TAT jest przekonana, że strategia SEXY jest odpowiedzią na zmiany oczekiwań i zachowań turystów w efekcie pandemii. Jej realizacja ma się rozpocząć w tym roku i trwać przez cały rok 2022.

Tajlandia już wie, jak ma wyglądać jej turystyka po covidzie – ma być SEXY. Kryjącą się pod tym słowem koncepcję jej odbudowy ogłosiła właśnie narodowa organizacja turystyczna tego kraju Tourism Authority of Thailand (TAT). O co chodzi? SEXY to skrót od:

S – Safety and hygiene (bezpieczeństwo i higiena)

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Grecja: podatkowe ulgi dla przedsiębiorców turystycznych poprawią ich sytuację
Nowe Trendy
Administracja Donalda Trumpa oszczędza na amerykańskiej turystyce. Głębokie cięcia
Nowe Trendy
Zbankrutował Visit Kent. Białe klify Dover bez promocji?
Nowe Trendy
Tramwaje w Rotterdamie zachwalają atrakcje Wrocławia, Poznania i Gdańska
Reklama
Reklama