Niemiecki instytut Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen (FUR), analizujący zachowania konsumentów na rynku turystycznym, tym razem zapytał 2 tysiące osób, co jest dla nich ważne przy wybieraniu celu podróży - pisze portal branży turystycznej Touristik Aktuell.
Ponad 70 procent pytanych wskazało, że miejsce, do którego planują wyjazd - chodzi zarówno o kierunek, jak i obiekt noclegowy - powinno być bez zarzutu pod względem higieniczno-sanitarnym. Więcej niż 60 procent życzy sobie, żeby w odwiedzanym kraju nie było zakażeń koronawirusem lub ich liczba była niewielka. Co drugi wskazuje, że w razie kłopotów chce mieć możliwość szybkiego powrotu do domu, a 40 procent oczekuje, że w miejscu wypoczynku wszyscy turyści będą zaszczepieni, przetestowani lub po przebyciu covidu. Dodatkowo nie życzą sobie bliższych kontaktów z obcymi.
Czytaj więcej
Należy przyjąć wspólne zasady podawania tak zwanych dawek przypominających szczepionek antycovidowych i utrzymać unijne certyfikaty - apelują do rządów europejskich organizacje agentów turystycznych, touroperatorów, lotnisk, linii lotniczych, hoteli i transportu.
Klienci swoje plany realizują na różne sposoby. Wielu szuka takiej formy zakwaterowania, która pozwoli im mieszkać z dala od innych, na przykład mieszkań wakacyjnych. Urlopowicze wolą też pojechać na wypoczynek własnym samochodem niż pociągiem czy samolotem. Istotne jest też, by znać miejsce, do którego się jedzie. Widać też zainteresowanie wyjazdami zorganizowanymi, bo w razie sytuacji kryzysowej o gości zatroszczy się touroperator.
Jak w wielu innych badaniach, także w tym respondenci zwracają uwagę na gwarancję zwrotu pieniędzy na wypadek, gdyby nie doszło do wyjazdu. Klienci oczekują też korzystnych z ich punktu widzenia warunków rezygnacji, jeśli to oni musieliby w ostatniej chwili się wycofać.