Małopolska rozpoczyna ofensywę promocyjną. „Gościnna i szeroko otwarta”

Różnorodność, gościnność i otwartość na turystów - to cechy Małopolski i Krakowa, które podkreśla najnowsza kampania promująca ofertę turystyczną regionu i jego stolicy za granicą.

Publikacja: 05.05.2022 23:21

Małopolska rozpoczyna ofensywę promocyjną. „Gościnna i szeroko otwarta”

Foto: Biuro Prasowe UMWM

Kampania, która wystartowała 1 maja, jest wspólnym przedsięwzięciem Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Województwa Małopolskiego i Krakowa - informuje w komunikacie Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.

Każdy z partnerów projektu realizuje inne zadania. Liderem jest MOT, która odpowiada za koncepcje kreatywne, produkcję materiałów i ich emisję, a także organizację misji gospodarczych.

Region odpowiada za reklamę produktów turystyki kulturowej, kulinarnej, aktywnej, spa i wellness w ramach kampanii reklamowej w internecie.

Zadaniem miasta jest promowanie turystyki biznesowej, która dla gospodarki turystycznej Krakowa ma znaczenie strategiczne.

Czytaj więcej

Małopolska turystyka z wynikiem gorszym niż w pierwszym roku pandemii

Jednym z najważniejszych elementów kampanii jest gest otwartych dłoni, któremu towarzyszą hasła „Wide open…” / „Unglaubliche vielfalt…” (szeroko otwarte / niesamowita różnorodność).

Gościnność i otwartość to cechy, które wyróżniają Polskę i Polaków i są dobrze odbierane przez turystów, dlatego w spotach i na banerach można zobaczyć Małopolskę i Kraków „świetnie przygotowane na ponowne spotkanie z gośćmi, witające ich z otwartymi ramionami po długim czasie pandemii, zapewniające komfort i bezpieczeństwo zwiedzania i wypoczynku”.

„Oglądający je będą mogli poczuć, że właśnie tutaj mają szansę przeżyć niezwykłą przygodę na łonie przyrody, zachwycić się arcydziełami sztuki i architektury, skosztować niepowtarzalnych potraw, zrelaksować się i odpocząć. Temu przekazowi towarzyszą obrazy malowniczych szlaków, najpiękniejszych zabytków, lokalnych specjałów i kojących zabiegów zdrowotnych i kosmetycznych” - czytamy w komunikacie.

Biuro Prasowe UMWM

W pierwszej kolejności kampania objęła rynek brytyjski i niemiecki, ponieważ turyści z tych krajów najczęściej odwiedzali Małopolskę w ostatnich latach, później rozszerzona zostanie na rynki austriacki, szwajcarski, włoski, skandynawski i amerykański.

Działania promocyjne będą prowadzone wielokanałowo, z naciskiem na internet - przy wykorzystaniu najnowszych produktów i narzędzi marketingu w sieci.

Kampania realizowana jest w ramach projektu „Małopolska - cel podróży”, finansowanego z funduszy europejskich (Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020).

Czytaj więcej

Małopolska - naturalnie! Nowa kampania promocyjna z akcentem na ekoturystykę

- W 2019 roku gościliśmy prawie 18 milionów turystów z kraju i zagranicy - mówi Iwona Gibas odpowiedzialna w zarządzie województwa między innymi za turystykę, cytowana w komunikacie. - By odbudować ruch turystyczny po pandemii, uruchomiliśmy różne mechanizmy wsparcia dla tego sektora. Dzięki nim odradzanie się turystyki krajowej nabrało tempa. Poprzez kampanię promocyjną skierowaną do turystów zagranicznych chcemy dodatkowo wzmocnić ten proces, przyciągając do Małopolski i Krakowa odwiedzających spoza kraju - dodaje.

- Działania podejmowane w ramach projektu „Małopolska - cel podróży” są niezwykle potrzebne w kontekście pandemii, która spowodowała zapaść w turystyce w ostatnich dwóch latach, ale również w kontekście toczącej się wojny w Ukrainie - dodaje pełnomocnik prezydenta Krakowa ds. kultury Robert Piaskowski. - Nasze miasto jest bezpieczne, otwarte i funkcjonuje w pełni normalnie. Chcielibyśmy, aby ten komunikat dotarł jak najdalej i jak najszerzej. Działania w ramach kampanii mają właśnie taki cel - podkreśla.

Kampania, która wystartowała 1 maja, jest wspólnym przedsięwzięciem Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Województwa Małopolskiego i Krakowa - informuje w komunikacie Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.

Każdy z partnerów projektu realizuje inne zadania. Liderem jest MOT, która odpowiada za koncepcje kreatywne, produkcję materiałów i ich emisję, a także organizację misji gospodarczych.

Pozostało 90% artykułu
Nowe Trendy
Spacer śladami Marii Skłodowskiej-Curie wypromuje Warszawę
Popularne Trendy
Fuerteventura przypuszcza zmasowany atak raklamowy na Europę. W tym Polskę
Popularne Trendy
Cypryjska turystyka odbija się po pandemii. W marcu ponad 10 razy więcej gości
Nowe Trendy
Europa nie boi się, że wojna zabierze jej turystów. „Spodziewamy się dobrego sezonu”
Nowe Trendy
Debata: Świat patrzy z uznaniem na Polskę. To szansa dla polskiej turystyki