Co drugi brytyjski turysta planuje zagraniczne wakacje. Cel: Hiszpania

Koszt wakacji to nie tylko cena wycieczki, ale też wydatki na miejscu. Brytyjska firma Post Office Travel Money zapytała Brytyjczyków, w których z 26 miejsc, jakie wcześniej odwiedzili, za swoje funty mogli kupić najwięcej.

Publikacja: 01.06.2022 07:43

Co drugi brytyjski turysta planuje zagraniczne wakacje. Cel: Hiszpania

Foto: Andrew Milligan

Brytyjska firma zajmująca się usługami finansowymi i turystycznymi Post Office Travel Money zapytała 2 tysiące turystów o ich doświadczenia związane z wydatkami na miejscu w 26 krajach, które mieli okazję odwiedzić. Badanie miało pokazać, gdzie najtaniej można spędzić wakacje, ale też ujawnić sposób postrzegania poszczególnych kierunków w kontekście atrakcyjności finansowej, podaje brytyjski portal branży turystycznej Travel Weekly.

W tym roku zagraniczne wakacje planuje 53 procent respondentów, w zeszłym roku taką deklarację składało jeszcze 43 procent pytanych. Zdaniem badanych pod względem finansowym najbardziej opłaca się pojechać na hiszpańskie wybrzeże (92 procent wskazań), na drugim miejscu znalazły się Wyspy Kanaryjskie (91 procent). Kolejne należą do Grecji (89 procent), Portugalii i Turcji (oba zdobyły 88 procent wskazań).

Czytaj więcej

Brytyjczycy tak bardzo chcą wakacji, że nie patrzą na rosnące ceny

Post Office podkreśla, że Turcja jest jednym z niewielu miejsc, gdzie w tym roku za funta będzie można kupić więcej niż przed rokiem. Wymieniając 500 funtów na liry, otrzymają ich o 50 procent więcej, co przekłada się na około dodatkowych 167 funtów.

W pierwszej dziesiątce pojawiły się też Meksyk (85 procent), a dalej Tajlandia, Malta i Cypr. Dobrze oceniana jest również Bułgaria (80 procent), która w rankingu zajęła 12 miejsce, sześć oczek poniżej droższej Chorwacji, która została oceniona za atrakcyjną przez 86 procent osób, jakie ją odwiedziły. Natomiast Włochy zajęły 17 miejsce, a Francja 22 miejsce. Na końcu tabeli uplasowały się Dubaj (44 procent) i kraje skandynawskie (42 procent).

Post Office przeprowadził też własną analizę kosztów w 36 popularnych miejscach turystycznych. Pod uwagę brane były ceny ośmiu produktów, które podróżni mogą chcieć kupić, podaje telewizja Euronews Travel. Chodzi o kolację składającą się z trzech dań z winem dla dwóch osób, butelkę piwa, kieliszek wina, puszkę Coca Coli, dużą butelkę wody niegazowanej, filiżankę kawy, krem do opalania i preparat na owady.

Czytaj więcej

Brytyjczycy chętnie kupują wakacje. Wojna w Ukrainie nie burzy ich planów

W tym rankingu najlepiej wypadają Marmaris w Turcji i Słoneczny Brzeg w Bułgarii, gdzie na wymienione produkty trzeba wydać 30,5 funta. Na Costa del Sol za ten sam zestaw turyści zapłacą 71 euro, a na Lanzarote 84 euro. O wiele drożej jest na Islandii - w Rejkiawiku trzeba by na to przeznaczyć 186 euro.

Post Office zwraca uwagę, że w tym roku taniej jest w Turcji, ale też w Grecji (minus 15 procent, licząc rok do roku).

Nowe Trendy
Kenia ma nową strategię dla turystyki. „Przyjeżdżajcie na lwy i ptaki”
Plaże
Hiszpanom nie wystarcza morze. Budują największą w Europie sztuczną plażę
Nowe Trendy
Ateny znów będą miały swoją agorę – największe takie centrum w Europie
Popularne Trendy
Minister turystyki Tunezji: Liczymy na 100 tysięcy turystów z Polski, jak w 2019 roku
Nowe Trendy
Ochrona klimatu jest ważna, ale Cypr może przez nią stracić 20 procent turystyki