W maju wyszukiwania w Google’u związane z podróżami przewyższyły poziom wyszukiwań sprzed pandemii, czyli z lipca 2019 - podaje Google po analizie własnych danych z okresu od stycznia 2019 roku do maja 2022 roku. To efekt zniesienia ograniczeń w podróżowaniu za granicę.
Polacy znacznie częściej szukali zarówno noclegów na wakacje (wzrost o 40 procent, licząc rok do roku), jak i lotów (wzrost o 20 procent). Co więcej, w porównaniu z majem 2019 roku, liczba wyszukiwań lotów wzrosła o 45 procent.
Czytaj więcej
87 procent Polaków deklaruje, że jeszcze w tym roku będzie podróżować. To zdecydowanie największy odsetek wśród mieszkańców krajów europejskich. Generalnie europejskim turystom nie straszne rosnące ceny, wojna na Ukrainie i pandemia – pisze Europejska Komisja ds. Podróży.
- Już rok temu widzieliśmy znaczącą zmianę preferencji Polaków w wyborze kierunków wakacyjnych w porównaniu z pierwszymi pandemicznymi wakacjami. Pojawiło się większe zainteresowanie podróżami lotniczymi i zagranicznymi. Dziś z pewnością możemy potwierdzić, że pierwsze wakacje bez znaczących obostrzeń będą przypominały bardziej te z 2019 roku niż te z pandemii. Świadczy o tym wielkość wyszukiwań związanych z lotami, która w maju 2022 już przekroczyła rekordowy poziom z lipca 2019 - komentuje menedżer z Googe’a Jacek Bisiński.
Planując wakacje, turyści szukają też atrakcji turystycznych w regionach. W maju liczba wyszukiwań haseł z nimi powiązanych była o 20 procent większa niż w roku ubiegłym. Najpopularniejszą atrakcją kolejny raz okazała się Energylandia. W pierwszej dziesiątce znalazły się też Zakopane, park wodny Suntago, Szklarska Poręba, Kazimierz Dolny, Karpacz, ZOO we Wrocławiu, Kołobrzeg, Szczyrk i Bieszczady.
Najpopularniejszą atrakcją wyszukiwaną w Google'u kolejny raz okazała się Energylandia
55 procent wyszukiwań związanych z podróżami dotyczyło miejsc w kraju, 45 procent za granicą. Liczby te prawie pokrywają się z danymi sprzed pandemii, czyli z 2019 roku - wtedy podróże krajowe stanowiły 56 procent wyszukiwań, a zagraniczne 44 procent. Z kolei zarówno w 2020, jak i 2021 roku miejsca wakacyjne w Polsce dominowały nad tymi zagranicznymi i stanowiły ponad 60 procent wszystkich wyszukiwań.
55 procent wyszukiwań związanych z podróżami dotyczyło miejsc w kraju, 45 procent za granicą. Liczby te prawie pokrywają się z danymi sprzed pandemii
- Wyszukiwania w Google’u wskazują, że zachowania podróżnicze Polek i Polaków wróciły do stanu sprzed pandemii. Co więcej, hasło „tanie loty” cieszy się zainteresowaniem na niespotykanym dotąd poziomie - w maju 2022 jego popularność wzrosła o 138 procent, licząc rok do roku - zauważa Jacek Bisiński.
W maju popularność hasła "tanie loty" wzrosła o 138 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym
W tym roku największym zainteresowaniem Polaków cieszą się Włochy, Grecja, Hiszpania, Turcja i Chorwacja. Kraje takie jak Egipt, Malediwy czy Dominikana, które w czasie pandemii zyskały na popularności ze względu na brak obostrzeń wjazdowych, powróciły na miejsca sprzed pandemii, czyli odpowiednio na 13., 34. i 41.