Organizacja zajmująca się promocją Grecji jako kierunku turystycznego, Marketing Greece, zaprosiła przedstawicieli rządu, szefów firm i cyfrowych nomadów na pierwszą konferencję poświęconą workation, zjawisku łączenia pracy zdalnej z wypoczynkiem. Przeważnie poza granicami kraju, w miejscu o przyjemniejszym klimacie. Nie jest ono całkowicie nowe, ale w pandemii stało się modne, poszczególne kierunki turystyczne zaczęły więc promować się jako odpowiednie na tego typu przedłużone pobyty – opisuje portal gtp.gr.
Czytaj więcej
Rośnie liczba rezerwacji pobytów trwających co najmniej 21 dni – mówią hiszpańscy hotelarze. Ich zdaniem to efekt apeli do mieszkańców północnych krajów Europy, żeby zamiast martwić się o koszty ogrzewania swoich domów, zimę spędzili w cieplejszym klimacie.
- Cyfrowi nomadzi mogą być siłą napędową dla zrównoważonego rozwoju turystyki, zmniejszać skutki sezonowości, zwiększać przychody w destynacjach, a także stawać się ambasadorami miejsc – mówiła otwierając wydarzenie dyrektor Marketing Greece Ioanna Dretta. Jako miejsce, które służy znalezieniu odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące pracy zdalnej w Grecji wskazała portal internetowy workfromgreece.gr.
Z portalu założonego przez Marketing Greece można dowiedzieć się wiele o możliwościach workation w Grecji
Grecja szybko zyskuje jako miejsce, do którego warto przyjechać na dłużej, jednocześnie nie rezygnując z pracy. Władze kraju ułatwiają nawet przeprowadzkę. Przykładem może być upraszczanie procedur, dzięki czemu możliwe jest założenie działalności gospodarczej przez internet (strona po angielsku). - Dyrektorzy dużych międzynarodowych firm turystycznych powiedzieli mi, że dobry klimat Grecji poprawia nastrój pracowników, a w rezultacie także ich wyniki – stwierdził minister turystyki Wasilis Kikilias.