Trwają regionalne spotkania (road show) biura podróży Grecos z agentami turystycznymi. Jak co roku firma podsumowuje mijający rok i opowiada sprzedawcom o nowych produktach i planach na kolejny sezon. We wtorek prowadziła prezentację w Warszawie.
Grecos obsłużył w tym roku 173 tysiące klientów, tylko 5 procent mniej niż w 2019 roku, a 60 procent więcej niż w 2021. Jego przychody były wyższe od tych sprzed pandemii o 20 procent i wyniosły prawie 600 milionów złotych (w stosunku do roku 2021 wzrosły o 80 procent).
Czytaj więcej
Biuro podróży Grecos rozpoczęło w piątek sprzedaż ofert na lato 2023 roku. – Pierwszy weekend pokazał, że nasi klienci już na to czekali – mówi wiceprezes Janusz Śmigielski.
Firma miała zakontraktowane 253 hotele. Jak przyznaje wiceprezes Janusz Śmigielski, w niektórych wystąpiły problemy z jakością usług. Wynikało to z ogólnych problemów z zapewnieniem odpowiedniej liczby pracowników po kryzysie wywołanym pandemią, kiedy to wiele osób odeszło z pracy w turystyce i hotelarstwie. - Sami Grecy nie spodziewali się, że tak szybko turyści do nich wrócą – mówi Śmigielski.
Mimo to Grecosowi udało się utrzymać wysoki poziom satysfakcji klientów – ponad 90 procent ankietowanych zadeklarowało zadowolenie z usług touroperatora. Wysoko ocenili oni zarówno opiekę rezydentów (odebranie z lotniska, przekazywanie informacji, kultura osobista), jak i wycieczki fakultatywne i pobyt w hotelu.