Do sądu Königs Wusterhausen spłynęła masa zażaleń pasażerów na lotnisko Berlin-Brandenburg. Skarżą się oni, że port lotniczy nie przestrzega praw pasażerów - donosi portal branży lotniczej Aerotelegraph.
Czytaj więcej
97,8 procent menedżerów z turystyki spodziewa się, że sztuczna inteligencja wpłynie na ich biznes w najbliższym czasie. - ChatGPT zdobywa szturmem świat podróży - mówi ekspert z firmy analizującej dane z branży turystycznej Euromonitor International.
W rozpatrywaniu tych reklamacji pomóc ma sztuczna inteligencja, Jej zastosowanie zapowiada Ministerstwo Sprawiedliwości Brandenburgii. – To instrument, który przy masowych postępowaniach pomaga załatwiać sprawy szybciej i efektywniej – wyjaśnia minister Susanne Hoffmann w rozmowie z agencją informacyjną dpa. Land zamierza wykorzystać model zastosowany przez Hesję w analizowaniu reklamacji w związku z łamaniem praw pasażerów we Frankfurcie nad Menem.
W sądach obejmujących swoją jurysdykcją regiony, w których są duże lotniska, pojawia się wiele skarg pasażerów. Zazwyczaj domagają się oni odszkodowań za odwołane lub opóźnione loty. Sędziowie w Königs Wusterhausen tylko w tym roku musieli zająć się prawie 10 tysiącami takich spraw. Na razie nie wiadomo jeszcze, kiedy sztuczna inteligencja będzie mogła zacząć im pomagać, mówi minister.
– W związku ze zmianami demograficznymi będziemy w przyszłości musieli radzić sobie z mniejszą liczbą pracowników, bo na rynku pracy ich po prostu nie ma – tłumaczy. Zapewnia jednocześnie, że w sprawach wymagających indywidualnego podejścia i przeanalizowania przez sędziego, nowoczesne technologie nie będą miały zastosowania. Na razie w sądzie we Frankfurcie sędziów wspomagać ma system informatyczny „Frauke” – podpowiada on konkretne fragmenty tekstu i propozycje rozwiązań. Z kolei sąd w Stuttgarcie wykorzystuje technologię przy rozpatrywaniu niektórych spraw związanych z branżą motoryzacyjną, a przynajmniej przy ich wstępnym porządkowaniu i dzieleniu.