Według Euromonitora liczba podróżnych korzystających z narzędzi sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT, do planowania podróży, będzie szybko rosła. - Sztuczna inteligencja zapewnia wygodę i jest dostępna całą dobę - wskazuje dyrektor badań nad podróżami w Euromonitorze International Caroline Bremner. - Podróżni mogą korzystać z AI poprzez różne urządzenia, w tym smartfony i komputery, w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca, w którym mają internet - dodaje.
Czytaj więcej
Itaka odmładza stronę internetową. Unowocześnia jej wygląd, poprawia szybkość działania, jakość treści i dostęp na urządzeniach mobilnych.
Aż 97,8 menedżerów z branży turystycznej w ankiecie "Voice of the Industry: Travel Survey" (ang. głos branży turystycznej) przeprowadzonej przez Euromonitor International stwierdziło, że sztuczna inteligencja będzie miała wpływ na ich biznes w ciągu najbliższych pięciu lat - opisuje wyniki badania w komunikacie Euromonitor.
Planowanie podróży już działa
Jest pewne niebezpieczeństwo - sztuczna inteligencja może zakłócić procesy rezerwacji podróży, które są już teraz mocno scyfryzowane. - W sytuacji kiedy w 2023 roku 66 procent wszystkich rezerwacji odbywa się online, a urządzenia mobilne były tymi, których użyto w 35 procent wszystkich rezerwacji, zakłócenia spowodowane generatywną sztuczną inteligencją są już powszechne - mówi Bremner.
Rewolucja jednak już trwa. Expedia ogłosiła w kwietniu współpracę z OpenAI w oferowaniu planowania podróży przez aplikację obsługiwaną przez ChatGPT. Zapewnia dzięki temu spersonalizowane rekomendacje, działając jak wirtualny asystent podróży, dostarczając wyników wyszukiwania hoteli i planowania, co podróżny może robić w miejscu, które odwiedza.