Większość założonej w Hiszpanii w 1953 roku obiektów sieć RIU to miejsca typowo wakacyjne, chociaż firma ma też obiekty miejskie – w sumie w 21 państwach działa 97 jej obiektów, w których pracuje łącznie 38,8 tysiąca ludzi, a w 2023 roku z ich usług skorzystało 6,4 miliona klientów.
Czytaj więcej
Polscy turyści nocujący w hotelach narzekają nie, jak można by się spodziewać, na ceny, ale przede wszystkim na śniadania - pory ich podawania, jakość i wybór jedzenia czy czystość w stołówkach. Powodem do zadowolenia jest z kolei dobra lokalizacja.
Firma angażuje się na rzecz zrównoważonego rozwoju, a jednym z elementów tej strategii jest walka z marnowaniem jedzenia. Koncern poddał się audytowi prowadzonemu przez hiszpańską organizację Anor. Zobowiązał się do rozwiązania problemu wyrzucania jedzenia. To ważne z punktu widzenia szanowania środowiska i lokalnych społeczności, ale też pozwala obniżyć koszty.
Jedzenia na stołach tyle, ile goście zjedzą
Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, Lola Trian Riu, cytowana przez portal niemieckiej branży turystycznej Reise vor-9, że punktem wyjścia w tej walce są intensywne i regularne szkolenia pracowników. Obejmują one zarówno personel w kuchni, jak i w salach restauracyjnych.
Wśród głównych działań dyrektor wymienia ograniczenie zużycia jedzenia, ponowne jego użycie, redystrybucję i recykling. Przekłada się to na ograniczenie wnoszenia do sal jadalnianych potraw w tym samym czasie i dopasowanie ilości podawanego jedzenia do potrzeb gości. To szczególnie trudne przy wyżywieniu w formie bufetu.