George Chatzimarkos, gubernator regionu Morza Egejskiego Południowego, Sebastian Ebel, prezes Grupy TUI i Thomas Ellerbeck, prezes Fundacji TUI Care przedstawili szczegóły programu Co-Lab Rhodes - wspólnej inicjatywy na rzecz zrównoważonej transformacji gospodarki, podaje koncern w komunikacie. Prezentacja miała miejsce w Atenach, przed członkami greckiego rządu, parlamentu i przedstawicielami greckiej branży turystycznej.
Czytaj więcej
„Rodos. Wszystko, co kochasz, jest tutaj” - to hasło najnowszej kampanii reklamowej, która właśnie rozpoczęła się na rynkach zagranicznych. Ma ona pomóc odzyskać turystów po niedawnych pożarach.
Co-Lab zajmie się ochroną zasobów naturalnych i redukcją emisji gazów cieplarnianych, a także wzmocnieniem lokalnej gospodarki i ochroną standardów społecznych. Zakres działań obejmuje ponowne zalesianie (latem w wyniku pożarów wyspa straciła niemal jedną piątą drzew i krzewów), eliminację korzystania z tworzyw sztucznych, ale też cyfryzacji usług i podnoszenie kwalifikacji pracowników w branży turystycznej.
Zgodnie z założeniami, do 2030 roku wyspa stanie się neutralna klimatycznie, ale już trzy lata wcześniej w dużej mierze zniknie z niej plastik. Jeszcze wcześniej, bo do 2025 roku, Rodos ma być w pełni dostępna dla osób niepełnosprawnych – by zrealizować ten punkt planu, trzeba będzie przeprojektować plaże.
Inicjatywa obejmuje też rozwój produkcji rolnej o 50 procent. Jeśli na wyspie będzie uprawianych więcej owoców i warzyw, które nie będą już dostarczane z lądu, spadnie poziom emisji gazów cieplarnianych, jednocześnie powstaną dodatkowe miejsca pracy.