Z danych brytyjskiej organizacji zrzeszającej biura podróży, ABTA, wynika, że Brytyjczycy stali się na wyjazdach bardziej oszczędni. 58 procent z nich rezygnuje z kupowania pamiątek, a powodem tego są ograniczenia budżetowe. W ten sposób swoje decyzje uzasadnia 32 procent badanych.
Kolejną przyczyną, z tym samym odsetkiem wskazań, jest dbałość o środowisko – ludzie stali się bardziej świadomi ekologicznie i nie chcą kupować niepotrzebnych rzeczy.
Czytaj więcej
Obietnica Pogody to niemiecki start-up, który oferuje ubezpieczenia podróżne od deszczu. Polisa wyceniana jest na podstawie danych pogodowych, a pierwszym znaczącym partnerem, który przystąpił do współpracy, został portal zajmujący się wynajmowaniem domów wakacyjnych.
Jednak najwięcej
respondentów, bo 33 procent, przyznało, że zwyczaj gromadzenia pamiątek z wyjazdów jest staromodny i tandetny. Wśród innych powodów
rezygnacji z zakupów wymienili ograniczenia w ciężarze bagażu,
jaki można zabrać do samolotu, ale też to, że po świecie podróżuje coraz więcej ludzi, a to
znaczy, że każdy może sobie sam coś przywieźć, nie trzeba robić innym prezentów.
Pamiątka z wyjazdu – prezent dla rodziny
Okazuje się bowiem, że najczęściej pamiątki z zagranicy otrzymują członkowie rodziny – 41 procent osób, które spędza wakacje za granicą i kupuje prezenty, przeznacza je dla dorosłych krewnych, a 32 procent dla dzieci.