Połowa zarządu organizacji promującej Amerykę zwolniona. Decyzja Białego Domu?

W organizacji odpowiedzialnej za promowanie turystyki w Stanach Zjednoczonych, Brand USA, doszło do nieoczekiwanych zmian kadrowych. Pięciu z jedenastu członków władz z przewodniczącym na czele zostało odwołanych.

Publikacja: 01.05.2025 22:58

Połowa zarządu organizacji promującej Amerykę zwolniona. Decyzja Białego Domu?

Foto: Bloomberg

Prezes Destination DC, Elliott Ferguson, został zmuszony do ustąpienia ze stanowiska przewodniczącego zarządu Brand USA – podał amerykański portal Skift. Z doniesień wynika, że wśród odwołanych znaleźli się również wiceprzewodnicząca Lauren Bailey, prezes sieci restauracji Upward Projects, Kristen Esposito z Esposito Global Partners, sekretarz zarządu Allen Orr, założyciel kancelarii Orr Immigration Law i Tim Mapes, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Delta Air Lines.

Czytaj więcej

Turystyczny bojkot Ameryki. Przez politykę Donalda Trumpa rośnie ryzyko recesji

Ferguson piastował funkcję przewodniczącego zaledwie od pięciu miesięcy i planowo miał pełnić ją przez rok.

Rzecznik prasowy Brand USA odmówił komentarza i odesłał do Departamentu Handlu USA, który odpowiada za nominacje do zarządu. Odwołani członkowie zostali oficjalnie przedstawieni dopiero w grudniu ubiegłego roku.

Jak powiedział anonimowy informator „Skift”, „[prezydent Donald] Trump przebudowuje zarząd”. Zwolnienia wpisują się w działania administracji rządu, zmierzające do zwiększenia wpływu na politykę turystyczną kraju. Zwolnieni dowiedzieli się o cofnięciu im poparcia mailem.

Amerykańska turystyka spada, zamiast rosnąć

Zmiany następują w newralgicznym momencie – amerykańska branża turystyczna odradza się po pandemii wolniej niż inne światowe rynki. Zgodnie z „Narodową strategią turystyki i podróży” z 2022 roku, Stany Zjednoczone planowały do 2027 roku przyjmować rocznie 90 milionów odwiedzających, co miało się przekładać na 279 miliardów dolarów przychodów z tytułu ich wydatków. Początkowo cel ten wydawał się możliwy do osiągnięcia już w 2026 roku, jednak w ostatnim czasie branża notuje wyraźne spadki.

Czytaj więcej

Turystyka napędza gospodarkę Europy. Najszybciej tworzy miejsca pracy

Liczba podróżnych z kluczowych rynków źródłowych znacząco się zmniejszyła – z Kolumbii o 33 procent, z Niemiec o 28 procent, a z Wielkiej Brytanii o 14 procent. Jeszcze większy spadek odnotowano w wypadku Kanady.

Powodów jest kilka – jedni podróżni boją się, że w związku z zaostrzeniem przestrzegania warunków wjazdu, zostaną cofnięci na granicy, a inni rezygnują z odwiedzenia Ameryki, by w ten sposób dać do zrozumienia, że polityka prezydenta Donalda Trumpa wobec ich krajów im się nie podoba.

Straty przychodów amerykańskiej branży turystycznej z tego powodu w tym roku szacuje się na 10-20 procent, mowa też o 90 miliardach dolarów.

Prezes Destination DC, Elliott Ferguson, został zmuszony do ustąpienia ze stanowiska przewodniczącego zarządu Brand USA – podał amerykański portal Skift. Z doniesień wynika, że wśród odwołanych znaleźli się również wiceprzewodnicząca Lauren Bailey, prezes sieci restauracji Upward Projects, Kristen Esposito z Esposito Global Partners, sekretarz zarządu Allen Orr, założyciel kancelarii Orr Immigration Law i Tim Mapes, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Delta Air Lines.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Najazd Amerykanów na Europę. W poszukiwaniu autentyczności i luksusu
Nowe Trendy
Kampania promocyjna Poznania w Holandii. 1,3 miliona wyświetleń reklam w dwa tygodnie
Nowe Trendy
"Hiszpania bez plaż, to jak Disneyland bez Myszki Miki. Ale teraz zapraszamy na wieś"
Nowe Trendy
Rząd Malty: Turystyka filarem rozwoju kraju przez najbliższe 25 lat