Powstała Akademia Pięknych Miejsc. Za darmo nauczy influencerów ciekawie pisać o... Dubaju

W Dubaju rusza Akademia Pięknych Miejsc. Będą się w niej szkolić autorzy treści podróżniczych tworzonych na potrzeby mediów społecznościowych.

Publikacja: 20.05.2025 06:00

Powstała Akademia Pięknych Miejsc. Za darmo nauczy influencerów ciekawie pisać o... Dubaju

Foto: Adobe Stock

Urząd odpowiedzialny za promocję Dubaju Visit Dubai (Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing, działający w strukturach Departamentu Gospodarki i Turystyki - DET) we współpracy z agencją marketingową Beautiful Destinations uruchomił Akademię Pięknych Miejsc (Beautiful Destinations Academy). Jest ona pierwszą na świecie uczelnią turystyczną szkolącą twórców cyfrowych treści podróżniczych - pisze w komunikacie DET.

To odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów tworzących wysokiej jakości materiały marketingowe związane z podróżami, które inspirowałyby współczesnych turystów - wyjaśnia.

Planując podróże, turyści coraz częściej szukają inspiracji w mediach społecznościowych. Publikowane tam posty czy filmy są dziś kluczowym narzędziem marketingu turystycznego - mają ogromny potencjał wpływania na decyzje podróżnych. Nauka w Akademii Pięknych Miejsc ma dać twórcom umiejętności tworzenia wyróżniających się, atrakcyjnych wizualnie treści.

Czytaj więcej

Polska Organizacja Turystyczna 22. raz wybierze najlepsze produkty turystyczne

Akademia Pięknych Miejsc wykształci nowe pokolenie influencerów

- Uruchomienie tego nowatorskiego programu jest dowodem naszego zaangażowania w promowanie kreatywności, innowacyjności i doskonałości w sektorze turystycznym. Tworząc przestrzeń dla twórców treści internetowych, chcemy zwiększyć globalną atrakcyjność Dubaju i jeszcze bardziej umocnić naszą pozycję jako najlepszego miasta do odwiedzenia, życia i pracy - mówi dyrektor generalny Visit Dubai Issam Kazim, cytowany w komunikacie.

- Branża turystyczna doświadcza fundamentalnej zmiany sposobu, w jaki miejsca przyciągają turystów. Badania pokazują, że 76 procent turystów podejmuje decyzje dotyczące podróży pod wpływem mediów społecznościowych, ale tylko 24 procent firm turystycznych i hotelarskich ma wewnętrzne zespoły zdolne do tworzenia angażujących treści, które wpływałyby na ich decyzje. Beautiful Destinations Academy wypełni tę lukę, kształcąc nowe pokolenie wyspecjalizowanych talentów - dodaje dyrektor generalny i założyciel Beautiful Destinations Jeremy Jauncey.

Podczas trzymiesięcznego kursu adepci akademii będą pod okiem specjalistów rozwijać kreatywność, zgłębiać techniczne aspekty tworzenia materiałów i poznawać zasady marketingu. Program nauczania obejmuje między innymi tworzenie treści audiowizualnych na różnych platformach, fotografię i kinematografię, dźwięk i muzykę, efekty wizualne, programy do edycji, postprodukcję, nowe technologie (między innymi AI, CGI), strategie marketingowe, etykę zawodową, a także rozwijanie kariery w branży.

Czytaj więcej

Nowości w Airbnb - masaże, treningi, gotowanie. „Uczynią twój pobyt niezapomnianym”

Certyfikat Akademii Pięknych Miejsc pomoże w karierze w branży turystycznej

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy dostaną certyfikat Dubai College of Tourism, potwierdzający nabyte umiejętności i „otwierający niezrównaną ścieżkę kariery twórcy treści podróżniczych”.

- W zasadzie tworzymy nową kategorię zawodową w turystyce. Naszą ambicją jest, aby certyfikat Akademii Pięknych Miejsc stał się standardem dla twórców z branży marketingu turystycznego, na wzór innych profesjonalnych certyfikatów funkcjonujących w hotelarstwie i turystyce - mówi Jeremy Jauncey.

Chętni chcący dostać się do akademii muszą najpierw zaprezentować się jury, przesyłając krótki film o tematyce podróżniczej. Zgłoszenia zostaną następnie ocenione przez ekspertów z Beautiful Destinations i Departamentu Gospodarki i Turystyki Dubaju. Twórcy najlepszych filmów zostaną przyjęci do akademii.

Pierwszy nabór właśnie się zakończył, a szkolenie rusza w maju. Wszystkie koszty, w tym lotów i zakwaterowania w luksusowym apartamencie z obsługą, pokrywają organizatorzy.

Urząd odpowiedzialny za promocję Dubaju Visit Dubai (Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing, działający w strukturach Departamentu Gospodarki i Turystyki - DET) we współpracy z agencją marketingową Beautiful Destinations uruchomił Akademię Pięknych Miejsc (Beautiful Destinations Academy). Jest ona pierwszą na świecie uczelnią turystyczną szkolącą twórców cyfrowych treści podróżniczych - pisze w komunikacie DET.

To odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów tworzących wysokiej jakości materiały marketingowe związane z podróżami, które inspirowałyby współczesnych turystów - wyjaśnia.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Tajlandia traci miliony turystów. "To przez Wietnam"
Nowe Trendy
Piotr Borys: Polską turystykę czeka rekordowy rok
Nowe Trendy
Najazd Amerykanów na Europę. W poszukiwaniu autentyczności i luksusu
Nowe Trendy
Kampania promocyjna Poznania w Holandii. 1,3 miliona wyświetleń reklam w dwa tygodnie