Z danych Assoturismo-CST, włoskiej organizacji zrzeszającej przedsiębiorców turystycznych wynika, że w 2022 roku sprzedali oni 399,5 miliona noclegów. To o 38,2 procent więcej niż przed rokiem, choć nadal mniej niż przed pandemią.
Organizacja twierdzi, że ożywienie było mocno widoczne również pod względem liczby przyjazdów do obiektów zakwaterowania (plus 42,8 procent licząc rok do roku, 112,3 miliona). W porównaniu z 2019 rokiem widać jeszcze różnice na minus. O ile w noclegach wskaźnik wyniósł mniej o 8,5 procent, o tyle w przyjazdach mniej o 14,5 procent.
Czytaj więcej
Paryż zyskał najwyższą ocenę wśród miast świata pod względem atrakcyjności turystycznej. Dalej uplasowały się Dubaj, Amsterdam, Madryt i Rzym. Europa triumfuje w tej konkurencji przed Azją.
Dobre wyniki zanotowali przedsiębiorcy we wszystkich regionach kraju i specjalizujący się w różnych formach zakwaterowania. Największy wzrost liczby odwiedzin nastąpił jednak w miastach.
Motorem były przyjazdy z zagranicy. W porównaniu z rokiem 2021 pobytów połączonych z noclegiem było o 83,4 procent więcej, co przekłada się na około 194,7 miliona. W porównaniu z 2019 rokiem to o 11,8 procent mniej.