Przez żołądek do serc turystów - więcej Polski w przewodniku Michelina

Polska Organizacja Turystyczna i wydawnictwo Michelin Guide podpisali porozumienie w sprawie umieszczenia polskich miast w popularnym przewodniku po gastronomii. W pierwszej kolejności promocją objęte zostaną Warszawa, Kraków i Poznań, a także ich okolice.

Publikacja: 23.03.2023 15:42

Przez żołądek do serc turystów - więcej Polski w przewodniku Michelina

Foto: Polska Organizacja Turystyczna

W Polskę wyruszyli inspektorzy słynnego przewodnika, których zadaniem jest ocena polskich restauracji. To szansa, by wypromować Polskę i jej walory gastronomiczne i turystyczne – uznała Polska Organizacja Turystyczna i zawarła porozumienie z wydawnictwem Michelin Guide. Dzięki temu eksperci od gastronomii włączą, obok Warszawy i Krakowa, także Poznań w orbitę swych zainteresowań. A w dalszym etapie także inne miasta, które wspólnie z POT-em uznają za miejsca z potencjałem.

W czerwcu ogłoszą wyniki swych badań i wyróżnią prestiżowymi gwiazdkami Michelina i tytułami Bib Gourmand najlepsze restauracje.

Wydawnictwo wyodrębni też na swojej stronie internetowej Polskę jako osobny rozdział (teraz Polska jest częścią większej całości, Europy) i będzie zamieszczać materiały POT promujące walory turystyczne polskich miast i ich okolic na Instagramie (3 miliony obserwujących) i w aplikacji (500 tysięcy pobrań).

Czerwony przewodnik oparty jest na systemie symboli opisujących każdy wyróżniony lokal gastronomiczny. Dodatkowo przy restauracjach oznaczonych gwiazdką, umieszcza się wykaz trzech ich specjalności kulinarnych. Przy tworzeniu przewodników Michelin stosuje anonimowe inspekcje, nie pobiera opłat za umieszczenie obiektu na liście, a średnio raz na 18 miesięcy odwiedza ponownie wyróżnione restauracje, by zweryfikować ich jakość.

- To wielka chwila dla Polski, miast i naszej branży turystycznej – mówi cytowany w komunikacie POT jego prezes Rafał Szmytke. - Dołączenie Krakowa, Poznania i Warszawy do kulinarnej elity wpłynie na pozycjonowanie Polski jako celu podróży gastronomicznych na globalnym rynku usług turystycznych. Przewodnik Michelina stanowi bowiem drogowskaz dla tych, którzy kierują się nie tylko niezapomnianymi doznaniami smakowymi, ale i przeżyciami turystycznymi. W czasach odbudowy przyjazdów do Polski gwarancja najwyższej jakości jest istotnym elementem branym pod uwagę przez zagranicznych podróżnych.

Współpraca Polskiej Organizacji Turystycznej z Przewodnikiem Michelin niesie za sobą szereg korzyści. Rozwój infrastruktury oraz transportu, promocja regionalnych tradycji kulinarnych i lokalnego rynku spożywczego, przyciągnięcie inwestorów w branży hotelarsko-gastronomicznej, wzrost jakości usług, prestiżu polskich miast i zainteresowania turystów zagranicznych – czytamy w komunikacie POT.

- W pierwszym etapie w prestiżowym zestawieniu pojawią się trzy polskie regiony, a kolejne dołączą do nich w następnych latach - mówi prezes Polskiej Akademii Gastronomicznej i wyłączny partner „Przewodnika Michelina” w Polsce Maciej Dobrzyniecki. - Z punktu widzenia sektora HoReCa to ogromna szansa, ale i motywacja do wprowadzenia turystyki gastronomicznej na jeszcze wyższy poziom, między innymi dzięki szkoleniom podnoszącym kwalifikacje i umiejętności szefów kuchni.

- Od wielu lat oferta kulinarna Poznania zyskuje popularność i staje się coraz ważniejszym argumentem za wyborem miasta jako celu podróży, a mamy wrażenie, że wkrótce stanie się tym wiodącym. Dlatego nie dziwi, że Poznań coraz częściej nazywany jest stolicą polskiej gastronomii - dodaje prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej Jan Mazurczak.

- Polska ze swoimi bogatymi tradycjami kulinarnymi, pierwszy raz w historii pojawi się w „Przewodniku Michelina”. To projekt wspierający rozwój turystyki kulinarnej na rynku międzynarodowym. Znalezienie się w prestiżowym zestawieniu stanowi kolejny impuls do rozbudowy polskiej marki. Światowe trendy pokazują, że podróże gastronomiczne cieszą się rosnącym zainteresowaniem, szczególnie u osób poszukujących autentycznych doświadczeń związanych z danym miejscem. Bez wątpienia, Polska słynąca z gościnności gwarantuje wyrafinowane kulinarne przeżycia - zapewnia sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki i pełnomocnik premiera ds. promocji polskiej marki Andrzej Gut Mostowy.

Przewodnik Michelin jest wydawany od 1900 roku i jest uznawany za najważniejszy przewodnik kulinarny na świecie. Jest przy tym największym wydawnictwem o tym charakterze pod względem sprzedaży. Ostatnia jego edycja obejmuje 62 regiony i miasta, z czego 30 w Europie.

W Polskę wyruszyli inspektorzy słynnego przewodnika, których zadaniem jest ocena polskich restauracji. To szansa, by wypromować Polskę i jej walory gastronomiczne i turystyczne – uznała Polska Organizacja Turystyczna i zawarła porozumienie z wydawnictwem Michelin Guide. Dzięki temu eksperci od gastronomii włączą, obok Warszawy i Krakowa, także Poznań w orbitę swych zainteresowań. A w dalszym etapie także inne miasta, które wspólnie z POT-em uznają za miejsca z potencjałem.

Pozostało 88% artykułu
Popularne Trendy
Badanie. 60 procent Polaków nie planuje wyjazdu na majówkę
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Popularne Trendy
Nowy rok - nowy rekord Polaków w Chorwacji. „Między nami są dobre wibracje”
Popularne Trendy
Polacy mają plany na majówkę. Polska wygrywa z zagranicą, a góry z morzem
Popularne Trendy
Hiszpania: Zapytamy mieszkańców, co myślą o turystach
Popularne Trendy
Ekspert: Za dużo mieszkań turystycznych w Hiszpanii. To wymyka się spod kontroli