Prawie dwie trzecie firm, które przystąpiły do sondażu, potwierdza, że oczekiwana liczba zamówień na usługi lub liczba już pozyskanych rezerwacji jest na tym samym poziomie, co przed pandemią lub na wyższym. Tyle samo twierdzi, że oczekiwane przychody za drugi kwartał 2023 roku i sprzedaż na trzeci kwartał będą takie same lub wyższe niż w 2019 roku. Ważnym rynkiem, na którym widać odbicie, są Stany Zjednoczone – o wyraźnym ożywieniu mówi 48 procent badanych.
UKinbound chciał również wiedzieć, na ile duże wydarzenia, takie jak koronacja króla i konkurs Eurowizji, które mają odbyć się w maju, są magnesem przyciągającym turystów. Pozytywnie na to pytanie odpowiedziało zaledwie 16 procent firm.
Czytaj więcej
Od stycznia do marca do Izraela przyjechało 53,5 tysiąca turystów z Rosji. To 241 procent więcej niż rok wcześniej. Rosjanie są trzecią nacją wśród odwiedzających kraj obcokrajowców - podaje portal Tourism Review.
- Cieszy, że tak wielu przedsiębiorców zajmujących się turystyką przyjazdową do Wielkiej Brytanii czuje się pewnie w odniesieniu do bieżącej i przyszłej sprzedaży oraz przychodów, a także że popyt na przyjazdy ze Stanów Zjednoczonych jest tak wysoki – mówi prezes UKinbound Joss Croft. - Zanim rynek chiński się odrodzi, minie trochę czasu, i choć nasi członkowie nie widzą wielkiego wzrostu zainteresowania turystów zagranicznych w związku z nadchodzącą koronacją i konkursem Eurowizji, z doświadczenia wiemy, że po takich wydarzeniach chęć odwiedzenia Wielkiej Brytanii rośnie w związku z dużą liczbą informacji o kraju w mediach – podsumowuje.