Od stycznia do czerwca tego roku do Maroka przyjechało 6,5 miliona turystów, co oznacza wzrost o 21 procent wobec tego samego okresu 2019 roku. To przełożyło się również na wyższe przychody – do maja do kasy państwa wpłynęło 41 miliardów dirhamów (około 3,75 miliarda euro), czyli o 42 procent więcej niż przed pandemią - podaje portal Tourism Review.
Wzrost wynika głównie z przyjazdów ze strategicznych rynków źródłowych, do których zaliczane są Izrael (+96 procent), Hiszpania (+79 procent), Wielka Brytania (+23 procent) i Portugalia (+16 procent).
Czytaj więcej
Polska to bardzo ważny dla turystyki Ras al-Chajmy rynek źródłowy, stąd decyzja o otwarciu przedstawicielstwa - wyjaśnia rząd emiratu.
Ministerstwo Turystyki we współpracy z touroperatorami i internetowymi agentami turystycznymi prowadziło intensywne kampanie marketingowe, by pobudzić rozwój sektora. Jednym z działań była kampania prowadzona również w Polsce pod tytułem „Maroko, kraj światła”, zrealizowana w sumie na 20 rynkach.
Kraj planuje do 2026 roku dojść do liczby 17,5 miliona gości rocznie, co przełoży się na przychody wielkości około 120 miliardów dirhamów (10,98 miliarda euro).