Liczba gości wzrosła w porównaniu z rokiem 2019, dotąd rekordowym, o ponad 8 procent. Wydatki turystów wyniosły 2,7 miliarda euro, o 20 procent więcej.
- Zakładaliśmy, że powrót do wyników z roku 2019 zajmie nam cztery lata. Udało nam się to zrobić rok szybciej i to z nadwyżką, co jest wielkim osiągnięciem – komentuje cytowany w komunikacie Maltańskiej Organizacji Turystycznej jej dyrektor biura w Warszawie John Mary Attard.
Na Maltę przyjeżdża więcej młodszych podróżników
Dane za rok 2023 pokazują także zmiany w zakresie źródeł ruchu turystycznego. Pierwszy raz w historii zdetronizowana została Wielka Brytania. Pierwsze miejsce przypadło podróżnym z Włoch.
Czytaj więcej
Przełom 2023 i 2024 roku to dla biura Maltańskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie czas podejmowania strategicznych decyzji w Europie Środkowo-Wschodniej. Jedną z nich jest zacieśnienie współpracy z największym biurem turystycznym w Polsce - Itaką.
Zmienił się także profil samego turysty, który odwiedza Maltę. W 2023 roku wzrósł do 39 procent udział osób w wieku 25-44 lat. Osób w wieku 45-64 lat było 30 procent.