Mniej znane Polakom atrakcje turystyczne Turcji były motywem przewodnim spotkania promocyjnego zorganizowanego przez biuro radcy ds. kultury i informacji ambasady Turcji w Warszawie i Turecką Agencję Promocji i Rozwoju Turystyki (TGA) we współpracy z Turkish Airlines, które odbyło się wczoraj w Warszawie. Dla przedstawicieli polskiej branży turystycznej było ono także okazją do nawiązania kontaktów z tureckimi biurami podróży.
- W ostatnich latach Turcja stała się ulubionym kierunkiem turystycznym Polaków. W 2022 roku mieliśmy przyjemność gościć ponad 1,2 miliona polskich turystów. W 2023 ich liczba sięgnęła 1,5 miliona. W dziewięciu miesiącach tego roku już przekroczyliśmy 1,5 miliona, 2024 będzie więc rokiem rekordowym, co nas bardzo cieszy - mówił radca ds. kultury i informacji ambasady Turcji Umut Aksungur.
Radca zwrócił przy tym uwagę, że Turcja to coś znacznie więcej niż trzy „s” (sea, sun, sand - morze, słońce, piasek), jeden sezon (lato), jeden kierunek (Antalya) i jedna formuła (all inclusive), a tak właśnie wyglądają tureckie wakacje znacznej części polskich turystów.
Dlatego TGA (powołane do życia w 2018 roku promocyjne ramię Ministerstwa Kultury i Turystyki) skupia się obecnie na popularyzowaniu w Polsce innych walorów Turcji, między innymi wybrzeża egejskiego, Stambułu jako kierunku city break, wschodniej Turcji, bogatej historii i jej materialnych świadectw w postaci zabytków z różnych okresów, gastronomii, szlaków kulturowych czy religijnych i oferty zimowej.
- Taki też jest cel tego wydarzenia. Mam nadzieję, że będzie ono dla przedstawicieli polskiej i tureckiej turystyki inspiracją i źródłem nowych pomysłów - podsumował radca.