Na pierwszych prezentują się regiony, gminy, uzdrowiska, producenci sprzętu i ubrań dla turystów. Drugi skupia miłośników caravaningu - można tu oglądać przyczepy, kampery i wszystko, co się wiąże z ich wyposażeniem. Trzecia impreza poświęcona jest turystyce na wodzie. Razem, w kilku halach, wystawia się 500 wystawców.
Bo turystyka jest ważna dla gospodarki
Jak przypomniał, otwierając Tour Salon Tomasz Kobierski, prezes organizatora wydarzeń, Grupy MTP (Międzynarodowe Tragi Poznańskie), to już 35 impreza pod tym szyldem. Tour Salon to jedna z najstarszych imprez targowych poświęconych turystyce w kraju.
Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke chwalił Tour Salon jako miejsce, w którym polscy turyści mogą poznać ofertę polskich regionów, co było szczególnie cenne, kiedy "polski turysta ratował polską turystykę po covidzie". A europoseł Krzysztof Hetman podkreślał, że "nie ma wątpliwości, że turystyka to ważna dziedzina gospodarki, przyczyniająca się do rozwoju kraju" i zadeklarował, że w ramach solidarności z terenami poszkodowanymi w wyniku powodzi, pojedzie odpoczywać z żoną na Dolny Śląsk.
Czytaj więcej
Do 18 października można głosować na najlepszy turystyczny spot promocyjny na świecie. W konkursie biorą udział trzy polskie produkcje.
W tym roku regionem partnerskim imprezy, której motto brzmi "Z pasją świadomie odkrywaj świat" jest Mazowsze. Duże stoiska wystawiły też Małopolska, Dolny Śląsk, Lubuskie, Łódzkie, Port Lotniczy Poznań-Ławica, Poznań, Radom, Lublin, Wrocław, a z zagranicznych uczestników – Czechy.