Wybrzeże Kości Słoniowej stawia na turystykę

Około 5,6 miliarda dolarów zainwestuje rząd Wybrzeża Kości Słoniowej w turystykę, zwłaszcza w budowę hoteli i atrakcji. Kraj chce też przyciągnąć tanie i czarterowe linie lotnicze

Publikacja: 31.01.2018 08:23

Wybrzeże Kości Słoniowej stawia na turystykę

Foto: Pixabay

520 kilometrów pięknego wybrzeża atlantyckiego, parki narodowe z bogatą florą i fauną oraz całkiem niezła infrastruktura drogowa – to tylko kilka powodów, by odwiedzić Wybrzeże Kości Słoniowej. Kraj, który jeszcze w latach 90. był bardzo popularny wśród turystów, z powodu wojny domowej w latach 2002-2007, stracił zainteresowanie prawie wszystkich zagranicznych gości.

Jak informuje portal Travelnews, tamtejszy rząd – by ożywić gospodarkę – zamierza zainwestować w turystykę 3 biliony franków CFA (około 5,6 miliarda dolarów). Liczy, że w najbliższej przyszłości kraj będzie piątym pod względem popularności kierunkiem turystycznym w Afryce.

Obecnie turystyka odpowiada za 5,5 procent tamtejszego PKB. W branży pracuje 120 tysięcy ludzi spośród 23,7 miliona mieszkańców kraju.

Pieniądze mają być zainwestowane w budowę hoteli na wybrzeżu i w głębi kraju, głównie w okolicy tworzonych rezerwatów zwierząt i parków narodowych. Planowana jest też budowa parków rozrywki, mariny w największym mieście Abidżanie i miasteczek sportowych w Jamusukro, stolicy kraju. Inwestycjami w regionie zainteresowana jest też szwajcarska Mövenpick Group, która już w październiku 2017 roku położyła kamień węgielny pod budowę hotelu w Abidżanie. Obiekt ma zostać otwarty w 2020 roku.

Rząd liczy też na przyciągnięcie tanich i czarterowych linii lotniczych. Z tego powodu zapowiada prace nad deregulacją ruchu lotniczego. Poszukuje też wsparcia ze strony touroperatorów. Na razie nie wiadomo jeszcze, czy w ramach budżetu przeznaczonego na turystykę przewoźnicy i organizatorzy będą mogli liczyć na dopłaty do lotów.

W 2016 roku Wybrzeże Kości Słoniowej odwiedziło około 2 miliony turystów, z czego 1,5 miliona to goście z zagranicy, głównie z Francji. 38 procent z nich podróżowało służbowo.

520 kilometrów pięknego wybrzeża atlantyckiego, parki narodowe z bogatą florą i fauną oraz całkiem niezła infrastruktura drogowa – to tylko kilka powodów, by odwiedzić Wybrzeże Kości Słoniowej. Kraj, który jeszcze w latach 90. był bardzo popularny wśród turystów, z powodu wojny domowej w latach 2002-2007, stracił zainteresowanie prawie wszystkich zagranicznych gości.

Jak informuje portal Travelnews, tamtejszy rząd – by ożywić gospodarkę – zamierza zainwestować w turystykę 3 biliony franków CFA (około 5,6 miliarda dolarów). Liczy, że w najbliższej przyszłości kraj będzie piątym pod względem popularności kierunkiem turystycznym w Afryce.

Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty