Wielkopolska ROT wydała poradnik antykryzysowy

Czterdziestostronicowy informator Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej „Recepta dla turystyki” ma pomóc przedsiębiorcom turystycznym podnieść się po koronakryzysie.

Publikacja: 08.05.2020 13:17

Wielkopolska ROT wydała poradnik antykryzysowy

Foto: Fot. wot.org.pl

Korzystając z danych i wyników badań krajowych i międzynarodowych organizacji (na przykład Polskiego Instytutu Ekonomicznego, Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych czy Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych), autorzy poradnika w 13 artykułach diagnozują stan światowej i polskiej turystyki w dobie epidemii, analizują antykryzysowe działania instytucji rządowych i samorządowych, przedstawiają możliwe scenariusze wyjścia z kryzysu i prognozy, jak pandemia zmieni turystykę.

Poradnik zawiera również praktyczne wskazówki, jak korzystać z Tarczy Antykryzysowej i samorządowych pakietów pomocowych, prowadzić działania marketingowe w czasie pandemii i przygotować się na nowe otwarcie po jej zakończeniu, a także wytyczne higieniczne dla obiektów noclegowych.

CZYTAJ TEŻ: Itaka: Poradnikiem w koronawirusa

Na przykład w rozdziale „Jak ożywić hotele w czasie pandemii” WOT, biorąc za przykład działania podjęte w Chinach przez międzynarodowe marki hotelowe, radzi hotelarzom, by kontaktowali się z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych i „bez paniki i zbędnych emocji” oferowali bezpłatne anulowanie rezerwacji, możliwość jej zmiany lub przesunięcia terminu, angażowali się społecznie, przyjmując w swoje progi lekarzy walczących z epidemią i dowożąc do szpitali posiłki przygotowane w hotelowych kuchniach, co spotyka się z „bardzo pozytywnym odbiorem społecznym”, szeroko rozgłaszali wprowadzenie zaostrzonych procedur higienicznych, przedłużali klientom karty lojalnościowe, a także ważność bonikfikat czy punktów lojalnościowych oraz znajdowali inne źródła dochodu, takie jak dowóz jedzenia czy usługi pralnicze.

Organizacjom turystycznym WOT podpowiada, by wcieliły się w rolę „organizatora społeczności”, którego zadaniem jest „dystrybuowanie informacji oraz prowadzenie przejrzystej polityki komunikacji”. Organizacje powinny więc między innymi na bieżąco aktualizować informacje na swoich stronach internetowych i w mediach społecznościowych, dbając, by pochodziły one z rzetelnych źródeł, a także być w stałym kontakcie z odbiorcami, nie pozostawiając ich pytań czy próśb bez odpowiedzi.

ZOBACZ TAKŻE: Zawir(us)owanaTurystyka: Lubelskie poczeka na ciebie

Z kolei muzea, wzorem Chin, powinny rozważyć ograniczenie liczby zwiedzających o połowę, wprowadzenie obowiązku noszenia maseczek, a także stworzenie zintegrowanych systemów, które na przykład weryfikują muzealnego gościa pod kątem zdrowotnym.

WOT rozesłała informator do stu swoich członków oraz regionalnych stowarzyszeń i instytucji współpracujących z branżą turystyczną. Jego wersja elektroniczna dostępna jest na stronie wot.org.pl.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Artykuł Sponsorowany
Planujesz podróż? Oszczędzaj na paliwie – 7 sprawdzonych trików
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny