Polska Izba Turystyki za szczepieniami i Bezpieczną Turystyką

Polska Izba Turystyki poparła "oddolną akcję" branży turystycznej pod nazwą Bezpieczna Turystyka, promującą szczepienia przeciwko COVID-19 wśród pracowników turystyki.

Publikacja: 20.09.2021 02:47

Członkowie Izby przegłosowali poparcie dla akcji

Członkowie Izby przegłosowali poparcie dla akcji

Foto: Filip Frydrykiewicz

Głosowanie w tej sprawie odbyło się podczas piątkowego walnego zgromadzenia członków Polskiej Izby Turystyki, a projekt uchwały mówiący o poparciu akcji zgłosił Piotr Laskowski, przewodniczący oddziału małopolskiego PIT i jednocześnie wiceprzewodniczący oddziału turystyki przyjazdowej PIT, przedsiębiorca, współwłaściciel biura podróży specjalizującego się w obsłudze turystów zagranicznych w kraju. 

Foto: Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych

Akcja, którą zainicjowało Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych, a którą poparły inne organizacja branżowe, w tym Turystyczna Organizacja Otwarta, Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń, Polska Rada Turystyki, Krakowska Izba Turystyki i Izba Turystyki RP trwa od zeszłego tygodnia. Polega na umieszczaniu na stronach internetowych, na profilach w mediach społecznościowych i w siedzibach firm z różnych segmentów turystyki grafik zachęcających  poprzez hasła "Bezpieczna turystyka" i "Jesteśmy zaszczepieni" do korzystania z ich usług.

Czytaj więcej

Branża turystyczna: Turystyka jest bezpieczna, a my jesteśmy zaszczepieni

Jak wyjaśniał Laskowski w piątek, akcja promuje szczepienia pracowników turystyki. - Jedno z pierwszych pytań, jakie zadają nam teraz nasi klienci i nasi kontrahenci, to pytanie, czy będą obsługiwani przez osoby zaszczepione, bezpieczne dla nich. Dlatego ta akcja jest dla nas [dla segmentu turystyki przyjazdowej] ważna, chcemy się w nią zaangażować. Rozumiemy, że są różne stanowiska odnośnie do szczepień, ale przecież to na nikim nie wymusza szczepienia się, ani tym bardziej segregowania. Chcemy tylko podkreślić, że osoby z obsługi, które są pracownikami firm turystycznych są bezpieczne - mówił Laskowski.

I chociaż zaznaczył, że spodziewa się dyskusji, nikt ze zgromadzonych nie zgłaszał, ani sprzeciwu, ani poparcia. W głosowaniu uchwałę przyjęto zdecydowaną większością głosów (tylko jeden głos przeciw).

Czytaj więcej

PIT: Nie wyszliśmy na ulice, woleliśmy negocjować. To dało efekty

Zaraz po ogłoszeniu Bezpiecznej Turystyki była ona krytykowana w postach na profilach Facebooka, na których informacja o tej akcji się ukazywała, przez przedstawicieli branży turystycznej przeciwnych szczepieniom przeciwko covidowi lub choćby wprowadzaniu rozróżnienia na ludzi szczepionych i nieszczepionych. 

Zwolennik akcji, prezes OSAT Marcin Wujec wyjaśniał więc, że akcją "chcemy podkreślić, że podróżowanie w odpowiednim rygorze sanitarnym może być bezpieczne zarówno dla klientów, jak i pracowników sektora turystyki. Biura biorące udział w akcji spełniają najwyższe standardy sanitarne oraz dodatkowo cały ich personel jest zaszczepiony, co zwiększa bezpieczeństwo klientów. Biura te mają odpowiednią wiedzę na temat bezpiecznego podróżowania i wymagań sanitarnych, jakie należy spełnić przy podróżowaniu. Do naszych klientów wychodzimy z jasnym przekazem - jesteśmy zaszczepieni, turystyka jest bezpieczna, nasza kadra dba o Państwa i nasze bezpieczeństwo".

Foto: Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych

Głosowanie w tej sprawie odbyło się podczas piątkowego walnego zgromadzenia członków Polskiej Izby Turystyki, a projekt uchwały mówiący o poparciu akcji zgłosił Piotr Laskowski, przewodniczący oddziału małopolskiego PIT i jednocześnie wiceprzewodniczący oddziału turystyki przyjazdowej PIT, przedsiębiorca, współwłaściciel biura podróży specjalizującego się w obsłudze turystów zagranicznych w kraju. 

Akcja, którą zainicjowało Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych, a którą poparły inne organizacja branżowe, w tym Turystyczna Organizacja Otwarta, Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń, Polska Rada Turystyki, Krakowska Izba Turystyki i Izba Turystyki RP trwa od zeszłego tygodnia. Polega na umieszczaniu na stronach internetowych, na profilach w mediach społecznościowych i w siedzibach firm z różnych segmentów turystyki grafik zachęcających  poprzez hasła "Bezpieczna turystyka" i "Jesteśmy zaszczepieni" do korzystania z ich usług.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Materiał Promocyjny
Jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką?
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku