Polska Izba Turystyki za szczepieniami i Bezpieczną Turystyką

Polska Izba Turystyki poparła "oddolną akcję" branży turystycznej pod nazwą Bezpieczna Turystyka, promującą szczepienia przeciwko COVID-19 wśród pracowników turystyki.

Publikacja: 20.09.2021 02:47

Członkowie Izby przegłosowali poparcie dla akcji

Członkowie Izby przegłosowali poparcie dla akcji

Foto: Filip Frydrykiewicz

Głosowanie w tej sprawie odbyło się podczas piątkowego walnego zgromadzenia członków Polskiej Izby Turystyki, a projekt uchwały mówiący o poparciu akcji zgłosił Piotr Laskowski, przewodniczący oddziału małopolskiego PIT i jednocześnie wiceprzewodniczący oddziału turystyki przyjazdowej PIT, przedsiębiorca, współwłaściciel biura podróży specjalizującego się w obsłudze turystów zagranicznych w kraju. 

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych

Akcja, którą zainicjowało Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych, a którą poparły inne organizacja branżowe, w tym Turystyczna Organizacja Otwarta, Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń, Polska Rada Turystyki, Krakowska Izba Turystyki i Izba Turystyki RP trwa od zeszłego tygodnia. Polega na umieszczaniu na stronach internetowych, na profilach w mediach społecznościowych i w siedzibach firm z różnych segmentów turystyki grafik zachęcających  poprzez hasła "Bezpieczna turystyka" i "Jesteśmy zaszczepieni" do korzystania z ich usług.

Czytaj więcej

Branża turystyczna: Turystyka jest bezpieczna, a my jesteśmy zaszczepieni

Jak wyjaśniał Laskowski w piątek, akcja promuje szczepienia pracowników turystyki. - Jedno z pierwszych pytań, jakie zadają nam teraz nasi klienci i nasi kontrahenci, to pytanie, czy będą obsługiwani przez osoby zaszczepione, bezpieczne dla nich. Dlatego ta akcja jest dla nas [dla segmentu turystyki przyjazdowej] ważna, chcemy się w nią zaangażować. Rozumiemy, że są różne stanowiska odnośnie do szczepień, ale przecież to na nikim nie wymusza szczepienia się, ani tym bardziej segregowania. Chcemy tylko podkreślić, że osoby z obsługi, które są pracownikami firm turystycznych są bezpieczne - mówił Laskowski.

I chociaż zaznaczył, że spodziewa się dyskusji, nikt ze zgromadzonych nie zgłaszał, ani sprzeciwu, ani poparcia. W głosowaniu uchwałę przyjęto zdecydowaną większością głosów (tylko jeden głos przeciw).

Czytaj więcej

PIT: Nie wyszliśmy na ulice, woleliśmy negocjować. To dało efekty

Zaraz po ogłoszeniu Bezpiecznej Turystyki była ona krytykowana w postach na profilach Facebooka, na których informacja o tej akcji się ukazywała, przez przedstawicieli branży turystycznej przeciwnych szczepieniom przeciwko covidowi lub choćby wprowadzaniu rozróżnienia na ludzi szczepionych i nieszczepionych. 

Zwolennik akcji, prezes OSAT Marcin Wujec wyjaśniał więc, że akcją "chcemy podkreślić, że podróżowanie w odpowiednim rygorze sanitarnym może być bezpieczne zarówno dla klientów, jak i pracowników sektora turystyki. Biura biorące udział w akcji spełniają najwyższe standardy sanitarne oraz dodatkowo cały ich personel jest zaszczepiony, co zwiększa bezpieczeństwo klientów. Biura te mają odpowiednią wiedzę na temat bezpiecznego podróżowania i wymagań sanitarnych, jakie należy spełnić przy podróżowaniu. Do naszych klientów wychodzimy z jasnym przekazem - jesteśmy zaszczepieni, turystyka jest bezpieczna, nasza kadra dba o Państwa i nasze bezpieczeństwo".

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych

Głosowanie w tej sprawie odbyło się podczas piątkowego walnego zgromadzenia członków Polskiej Izby Turystyki, a projekt uchwały mówiący o poparciu akcji zgłosił Piotr Laskowski, przewodniczący oddziału małopolskiego PIT i jednocześnie wiceprzewodniczący oddziału turystyki przyjazdowej PIT, przedsiębiorca, współwłaściciel biura podróży specjalizującego się w obsłudze turystów zagranicznych w kraju. 

Akcja, którą zainicjowało Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych, a którą poparły inne organizacja branżowe, w tym Turystyczna Organizacja Otwarta, Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń, Polska Rada Turystyki, Krakowska Izba Turystyki i Izba Turystyki RP trwa od zeszłego tygodnia. Polega na umieszczaniu na stronach internetowych, na profilach w mediach społecznościowych i w siedzibach firm z różnych segmentów turystyki grafik zachęcających  poprzez hasła "Bezpieczna turystyka" i "Jesteśmy zaszczepieni" do korzystania z ich usług.

Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?