Głosowanie w tej sprawie odbyło się podczas piątkowego walnego zgromadzenia członków Polskiej Izby Turystyki, a projekt uchwały mówiący o poparciu akcji zgłosił Piotr Laskowski, przewodniczący oddziału małopolskiego PIT i jednocześnie wiceprzewodniczący oddziału turystyki przyjazdowej PIT, przedsiębiorca, współwłaściciel biura podróży specjalizującego się w obsłudze turystów zagranicznych w kraju.
Akcja, którą zainicjowało Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych, a którą poparły inne organizacja branżowe, w tym Turystyczna Organizacja Otwarta, Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń, Polska Rada Turystyki, Krakowska Izba Turystyki i Izba Turystyki RP trwa od zeszłego tygodnia. Polega na umieszczaniu na stronach internetowych, na profilach w mediach społecznościowych i w siedzibach firm z różnych segmentów turystyki grafik zachęcających poprzez hasła "Bezpieczna turystyka" i "Jesteśmy zaszczepieni" do korzystania z ich usług.
Czytaj więcej
Polska Rada Turystyki rozpoczyna akcję "Bezpieczna turystyka". Zachęca przedstawicieli branży turystycznej do umieszczania w ich miejscach pracy grafik z zapewnieniem, że dbają o bezpieczeństwo klientów i sami są zaszczepieni.
Jak wyjaśniał Laskowski w piątek, akcja promuje szczepienia pracowników turystyki. - Jedno z pierwszych pytań, jakie zadają nam teraz nasi klienci i nasi kontrahenci, to pytanie, czy będą obsługiwani przez osoby zaszczepione, bezpieczne dla nich. Dlatego ta akcja jest dla nas [dla segmentu turystyki przyjazdowej] ważna, chcemy się w nią zaangażować. Rozumiemy, że są różne stanowiska odnośnie do szczepień, ale przecież to na nikim nie wymusza szczepienia się, ani tym bardziej segregowania. Chcemy tylko podkreślić, że osoby z obsługi, które są pracownikami firm turystycznych są bezpieczne - mówił Laskowski.