W Warszawie odbywa się dzisiaj walne zgromadzenie członków Polskiej Izby Turystyki. Jednym z głównych punktów było sprawozdanie z ostatniego roku działania władz organizacji. Prezes Paweł Niewiadomski zrelacjonował, jak zarząd i poszczególni jego członkowie, zabiegali w tym czasie o interesy branży turystycznej.
- Od pierwszego dnia pandemii Polska Izba Turystyki pracuje nad restartem turystyki – zadeklarował.
Przypomniał, że kryzys wywołany pandemią covidu ujawnił niedoskonałość ustawy o imprezach turystycznych. Na wyjątkowe, nie mające wcześniej precedensu czasy, trzeba było nadzwyczajnych rozwiązań. Do takich zaliczył przekonanie władz do wprowadzenia przepisu odsuwającego o 180 dni rozliczenia biur podróży z klientami, wprowadzenie voucherów (dobrowolna zamiana wpłat klientów na bon do wykorzystania w późniejszym czasie), zmianę zasad naliczania organizatorom turystyki obowiązkowych gwarancji (zmniejszenie do 30 procent), a w drugiej kolejności powołanie Turystycznego Funduszu Zwrotów i Turystycznego Funduszu Pomocowego.
Czytaj więcej
„Branża turystyczna – silna różnorodnością/słaba podziałami (niepotrzebne skreślić)” – to temat najnowszej debaty z cyklu „Cztery strony turystyki”, podczas której jej uczestnicy będą mówili o cieniach i blaskach codziennej pracy dla branży turystycznej.
- Dzięki tym działaniom uniknęliśmy fali niewypłacalności touroperatorów, co pociągnęłoby szerokie reperkusje dla całej branży, w tym agentów turystycznych i ubezpieczycieli - mówił prezes.