Hiszpania nie straciła wizerunkowo na pandemii – wynika z badań. Tamtejsza minister turystyki liczy, że goście zagraniczni zaczną przyjeżdżać pod koniec wiosny.
Rząd Hiszpanii chciałby, aby turyści zagraniczni powrócili pod koniec wiosny – donosi brytyjski portal branży turystycznej TTG Media. Według tamtejszej minister turystyki Reyes Maroto pandemia nie zniszczyła wizerunku Hiszpanii jako bezpiecznego miejsca – tak przynajmniej wynika z badań. Co więcej, potencjalni klienci są zainteresowani wypoczynkiem w Hiszpanii, chociaż w późniejszych miesiącach roku.
CZYTAJ TEŻ: Hiszpania – koronawirus odstraszył gości, przyjechał tylko co piąty
Wyniki wspomnianych badań zaprezentowała dyrektor i główna badaczka Obserwatorium Wizerunku Hiszpanii z Królewskiego Instytutu Elcano Carmen González. Jej zdaniem kraj nie ucierpi z powodu pandemii w większym stopniu niż inne państwa, dlatego można się spodziewać, że turystyka przyjazdowa wróci do poziomu z 2019 roku w przyszłym roku – pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur.
Badacze podkreślają, że turyści, wybierając miejsce wypoczynku, bardziej interesują się bieżącą sytuacją, jaka tam panuje, niż tym, w jakim sposób kraj radził sobie z pandemią. O wiele ważniejsze jest dla nich to, czy są zaszczepieni niż, w jakim stopniu zaszczepiona jest populacja w odwiedzanym miejscu.
Badacze podkreślają, że Hiszpania jest na dobrej drodze do utrzymania dużego zainteresowania gości z Europy i dalekich krajów. Podczas gdy ci pierwsi wybierają ją z powodu plaż i warunków pogodowych (34 procent wskazań), ci drudzy przede wszystkim dla kultury, bogatej historii i przyrody (31 procent). Z kolei główną przeszkodą dla turystów są ceny wycieczek, ale nie jest to problem specyficzny dla Hiszpanii, która uznawana jest za konkurencyjną pod tym względem zarówno przez podróżnych z Europy, jak i z dalekich krajów. 19 procent respondentów wskazuje wysokie koszty, jako główny powód zniechęcający ich do podróżowania, ale w wypadku Hiszpanii odsetek takich odpowiedzi spada do 13 procent.
Badanie ujawniło ponadto, że o ile pogoda i gastronomia są szczególnie doceniane przez Europejczyków, to najbardziej przeszkadzają im tłumy odwiedzających (24 procent odpowiedzi). Hiszpania znalazła się na trzecim miejscu w rankingu krajów, do których chcą na kolejne wakacje pojechać mieszkańcy Starego Kontynentu. Pierwsze miejsce zajęła Grecja, drugie Włochy. González podkreśla jednak, że w ciągu ostatnich czterech lat do Hiszpanii wybrało się 36 procent Europejczyków. Dyrektor zwraca też uwagę, że 64 procent gości z Europy i 75 procent Amerykanów i Azjatów, którzy nie wskazali Hiszpanii jako pierwszego celu wyjazdu, wybiera ją jako alternatywne miejsce pobytu.
ZOBACZ TAKŻE: Bilety lotnicze w Hiszpanii stanieją? Obniżka opłat dla linii
Sekretarz stanu do spraw turystyki i prezes agendy odpowiedzialnej za promowanie turystyki, Turespañi, Fernando Valdés, podkreśla, że kraj musi poprawić ofertę w zakresie citybreaków i zwiększyć katalog produktów, by klienci nie przyjeżdżali głównie na tamtejsze plaże. Trzeba mocniej promować bogactwo przyrody, kulturę i dziedzictwo kulinarne, a także zachęcać gości do dłuższych pobytów poza sezonem oraz w innych częściach kraju, a nie tylko w miastach i na wybrzeżu.
Z kolei dyrektor generalny Turespañi Miguel Sanz uważa, że warto skierować pieniądze z Unii Europejskiej na rozwój turystyki miejskiej, także w mniejszych miastach, ale i wzmocnić pozycję lidera kraju w segmencie wypoczynku typu „słońce i plaża”. Jego zdaniem, dla przyszłości turystyki w Hiszpanii równie ważna jest dywersyfikacja rynków źródłowych – trzeba mocniej skupić się na tych dalekich i dobrać produkt odpowiedni do wymagań tamtejszych klientów.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.