Tajlandia: Nasza turystyka po covidzie będzie SEXY

Fot. AFP

Narodowa organizacja turystyczna Tajlandii ogłosiła strategię odbudowy turystyki po pandemii. W skrócie określa ją słowem SEXY, nie jest to jednak, jak by się mogło wydawać, angielski wyraz oznaczający „seksowny”.

Tajlandia już wie, jak ma wyglądać jej turystyka po covidzie – ma być SEXY. Kryjącą się pod tym słowem koncepcję jej odbudowy ogłosiła właśnie narodowa organizacja turystyczna tego kraju Tourism Authority of Thailand (TAT). O co chodzi? SEXY to skrót od:

S – Safety and hygiene (bezpieczeństwo i higiena)

E – Environmental sustainability (równowaga środowiskowa)

X – Extra (X-tra) experiences (dodatkowe, wyjątkowe doświadczenia)

Y – Yield (zysk)

– Te cztery kluczowe elementy turystyki SEXY definiują nowy kierunek jej odbudowy i rozwoju – mówi dyrektor TAT Yuthasak Supasorn, cytowany w komunikacie prasowym organizacji. – Pomogą one przywrócić zaufanie podróżnych i przyspieszyć ożywienie zarówno turystyki, jak i całej gospodarki Tajlandii – dodaje.

CZYTAJ TEŻ: Tajlandia wprowadza nowy podatek turystyczny. „Na leczenie”

W osiągnięciu pierwszego celu, czyli zapewnieniu turystom bezpieczeństwa higienicznego, ma pomóc opracowany przez TAT program certyfikacji sanitarnej Amazing Thailand Safety and Health Administration (SHA). Jak podaje TAT, od startu programu w maju certyfikat uzyskało już ponad 8 tysięcy firm w całym kraju.

Tajlandia chce też odbudowywać turystykę w sposób zrównoważony, w duchu eko, przywiązując większą wagę do ochrony środowiska i oczyszczania go ze śmieci, a także ograniczając wytwarzanie odpadów.

Pod hasłem „extra experiences” kryją się natomiast nowe produkty turystyczne i odkrywanie zupełnie innego oblicza dobrze znanych miejsc.

Z kolei „yield”, czyli zysk, mają przynosić zamożniejsi turyści – chodzi o przyciągnięcie tych, którzy mogą wydać więcej. Hasło to oznacza również odwrót od turystyki masowej i wizerunku miejsca taniego, które ma zastąpić turystyka bardziej elitarna, odpowiedzialna i świadoma.

ZOBACZ TAKŻE: Tajlandia chce odpocząć od masowej turystyki

TAT jest przekonana, że strategia SEXY jest odpowiedzią na zmiany oczekiwań i zachowań turystów w efekcie pandemii. Jej realizacja ma się rozpocząć w tym roku i trwać przez cały rok 2022.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Czy NIK pomoże napisać ustawę o POT?

NIK sprawdza system promocji polskiej turystyki, badając nie tylko POT, ale i wybrane ROT-y. ...

Mogą zarabiać mniej, ale chcą częściej wyjeżdżać

Prawie co trzeci pracownik, który wyjeżdża służbowo, jest gotowy na obniżkę pensji, o ile ...

Zamki, dwory i pałace działają na wyobraźnię turystów

Turyści ciągną do zabytków, by je zwiedzać, ale także by w nich mieszkać. Stare ...

Dworczyk: Sezon narciarski? Nie tak jak dawniej

-Na pewno nie będziemy funkcjonować na takich zasadach, na jakich do tej pory funkcjonowaliśmy, ...

Właściciel GTI aresztowany

Talha Görgülü, prezes Grupy Kayi, do której należały biuro podróży GTI i linie lotnicze ...

Rząd zamyka hotele na Warmii i Mazurach i uszczelnia południową granicę

Robimy jedną szesnastą kroku wstecz – mówi minister zdrowia Adam Niedzielski. Ta jedna szesnasta ...