Celem akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” jest zachęcenie Polaków do poznawania Polski poza sezonem turystycznym. Pomysł Ministerstwa Sportu i Turystyki realizuje Polska Organizacja Turystyczna. To już siódma odsłona akcji, dotychczas z niższych cen skorzystało ponad siedemset tysięcy ludzi. – W odpowiedzi na oczekiwania branży turystycznej chcemy tym razem zaprosić do Polski także turystów zagranicznych – mówił podczas konferencji prasowej minister sportu i turystyki Witold Bańka.

POT promuje wydarzenie na dziewięciu rynkach: białoruskim, czeskim, litewskim, niemieckim, norweskim, rosyjskim, słowackim, szwedzkim i ukraińskim. Ofertę dla turystów z zagranicy przygotowała prawie połowa uczestniczących w nich hoteli, restauracji, muzeów i innych atrakcji turystycznych.

Akcja z roku na rok staje się coraz popularniejsza, zarówno wśród turystów, jak i partnerów. W marcu wzięło w niej udział 182 tysięcy turystów. Tym razem niższe o połowę (taki jest warunek) ceny na swoje główne usługi zdecydowała się dać rekordowa liczba partnerów – ponad tysiąc. Tradycyjnie już najwięcej z Małoplski (161 zgłoszeń), sto i więcej propozycji mają też woj. pomorskie, dolnośląskie i mazowieckie. Największy udział stanową hotele – 39 proc. oferty.

– Dziękuję wszystkim przedsiębiorcom i instytucjom, które przystąpiły do akcji. To dzięki nim ta akcja tak szybko się rozwija – mówił prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk. – Na pewno do części z państwa dotrą również turyści zagraniczni, zachęceni pierwszy raz naszą promocją. Wszystkich turystów zachęcam do tworzenia pakietów turystycznych składających się z m.in. usług hotelarskich, transportowych, restauracyjnych, a także do odwiedzania atrakcji turystycznych biorących udział w akcji. To może być wymarzony weekend dla nas wszystkich.