Rainbow odnawia Travelkę, odświeża wycieczki i odkrywa Amerykę Południową

Nowy czytelniejszy i wygodniejszy system rezerwacyjny, udostępnienie autokarowych wycieczek objazdowych w nowych miastach i odkrywanie Ameryki Południowej - to między innymi tematy, o których Rainbow rozmawiał ostatnio ze swoimi sprzedawcami

Publikacja: 09.11.2017 10:01

Prezentacje prowadzone były w małych grupach

Prezentacje prowadzone były w małych grupach

Foto: Filip Frydrykiewicz

Rainbow zakończył serię spotkań ze sprzedawcami, którym przedstawiał nowości, zarówno dotyczące ich samych, jak i produktu przygotowanego przez touroperatora na rok 2018. W sumie w szkoleniach w największych miastach – (Warszawa (trzy spotkania), Katowice (dwa), Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Łódź – wzięło udział ponad 1200 osób.

Travelka odmłodniała

Największa zmiana dotyczy unowocześnienie systemu rezerwacyjnego, znanej od lat popularnej Travelli, zwanej w skrócie Travelką. - To właściwie jest teraz nowe narzędzie, tylko nazwa została stara – wyjaśnia Piotr Burwicz, członek zarządu Rainbow. - Poprzednio odświeżaliśmy nasz system rezerwacyjny sześć lat temu.

Nowa Travella 2.0 była już testowana przez sprzedawców w salonach własnych biura podróży i punktach franczyzowych, których jest razem około 160. Od początku listopada korzystać z niej może pierwszych stu agentów turystycznych współpracujących z touroperatorem. Sukcesywnie będą dostawać loginy do niej kolejni. Travella ma w tej chwili ogółem prawie 7000 aktywnie korzystających użytkowników.

Jak mówi Burwicz, Travella powstała dzięki pracy informatyków Rainbow, którzy wcześniej spotykali się ze sprzedawcami, słuchając jakiego narzędzia potrzebują. Dzięki temu agent może dzisiaj wyszukiwać pożądane oferty według wielu kluczy, zaczynając od tego, czy chce imprezę pobytową czy autokarową, poprzez takie kryteria, jak data wylotu (wyjazdu), kierunek, hotel, czy port lotniczy, w którym ma się rozpocząć podróż.

Po przejściu do rezerwowania, wpisują dane uczestników, liczbę dni wyjazdu, rodzaj pokoju w hotelu. Potem można dodać inne usługi, jak wycieczki fakultatywne czy miejsce w samolocie czarterowym. Za każdym razem cena końcowa się aktualizuje – opowiada Burwicz. - Na koniec sprzedawca widzi podsumowanie i może rezerwować.

Jeżeli ktoś się nie będzie chciał przestawić ze starej na nową, nie będzie musiał, ale jest ona tak wygodna, że każdy szybko zauważy jej zalety. W minutę można zrobić dzięki niej rezerwację dla grupy do 6 osób. Jest bardzo przejrzysta – wyjaśnia Burwicz.

Rewolucja w wycieczkach objazdowych

W spotkaniach ze sprzedawcami Rainbow kładł też nacisk na „powrót do objazdówek". Firma ta wyrosła jako organizator autokarowych wycieczek objazdowych. Ma ich w tej chwili w ofercie ponad 200.

- Niemniej jednak czujemy pewien niedosyt – wyjaśnia Burwicz. - W ostatnich latach skupiliśmy się mocno na rozbudowywaniu oferty wypoczynku pobytowego. Teraz chcemy ponownie większy nacisk położyć na zwiedzanie. Widzimy duże zapotrzebowanie na rynku na tę formę poznawania świata. Korzystają z niej zarówno starsi z mniejszych miejscowości, którzy zawsze marzyli o zwiedzaniu a teraz mają na to czas i pieniądze, jak i młodzi ludzie, którym z kolei szkoda czasu na próbę przygotowania sobie takiego wyjazdu samemu. Widzą zaletę wzięcia udziału w zorganizowanej przez wyspecjalizowane biuro podróży wycieczce.

Tokarczyk przyznaje, że ostatnio Rainbow anulował sporo planowanych wycieczek, które miały wyruszać z bardziej oddalonych od Warszawy miast. Powodem było, że zbierała się zbyt mała liczba uczestników. - Teraz to zmienimy. Jeśli zapowiadamy, że autokar odjedzie z Rzeszowa, to odjedzie – zapewnia Burwicz. - Ta gwarancja obejmie rejsy autokarowe we najlepszych miesiącach - od 1 lipca do 30 września.

Rainbow stworzył kilka nowych połączeń, tak zwanych antenek. Na południe wyjadą klienci ze Słupska, Olsztyna, Ostródy, Iławy, i Tych. Z kolei na zachód będą mogli wyruszyć turyści ze Słupska, z Kołobrzegu, Koszalina, Szczecinka, Piły, Olsztyna, Iławy, Ostródy, Kielc, Rybnika i Żor.

- Sądzimy, że wobec naszej deklaracji o gwarantowanych wyjazdach, uczestników uzbiera się więcej. Zamierzamy ożywić zainteresowanie zwiedzaniem objazdowym – zapowiada Burwicz.

Jedenaste Kanary dla ciebie

Część spotkania poświęcono omówieniu zachęt dla agentów, którzy wykażą się większą operatywnością w sprzedawaniu imprez, na których szczególnie zależy touroperatorowi. - Wróciła między innymi zasada, że za dziesięć sprzedanych wyjazdów na Wyspy Kanaryjskie, agent dostanie do swojej dyspozycji jedenastą imprezę. Może pojechać tam z osobą towarzyszącą lub odsprzedać wyjazd i zatrzymać całą należność.

Czterdziestu agentów szczególnie aktywnych w sprzedawaniu dalekich kierunków, w tym nowości jak Brazylia, Panama i Jamajka poleciało właśnie pierwszym samolotem do Brazylii. - Ten wyjazd będzie obfitował w szczególne atrakcje – zapewnia Burwicz. - To więcej niż study tour. Chcemy bowiem przybliżyć również pozostałym fascynujący kontynent, jakim jest Ameryka Południowa – w końcu jako pierwsi w historii uruchomiliśmy tam bezpośrednie połączenie lotnicze. Przebieg wyjazdu i jego atrakcje można śledzić na bieżąco w transmisji internetowej na blogu www.rio.r.pl .

Agenci mieli też okazję bezpośrednio od menedżerów i pilotów odpowiedzialnych za poszczególne rejony świata i formy podróżowania (pobytowe i objazdowe) dowiedzieć się więcej o charakterze nowych kierunków w ofercie organizatora. Rainbow na nowy sezon letni przygotował bowiem wiele nowości. Są wśród nich Macedonia, greckie wyspy Lefkada i Tassos, chorwacka wyspa Krk, zachodnia Sardynia i nowe rejony Hiszpanii kontynentalnej. Również wycieczki objazdowe zyskały nowe programy i cele, w tym: duński Legoland, Austrię, Słowenię, Izrael, Azerbejdżan (w tym w połączeniu z Iranem, Gruzją i Armenią). Dwie nowe trasy prowadzą przez Stany Zjednoczone i po Kanadzie. Inne propozycje to wyprawa na Lofoty z bezpośrednim przelotem samolotem, nowe programy zwiedzania Włoch, Hiszpanii i Grecji (m.in. nowe rejsy po Cykladach, po kontynentalnej części kraju, po Korfu, Lefkadzie i Tassos).

Rainbow zakończył serię spotkań ze sprzedawcami, którym przedstawiał nowości, zarówno dotyczące ich samych, jak i produktu przygotowanego przez touroperatora na rok 2018. W sumie w szkoleniach w największych miastach – (Warszawa (trzy spotkania), Katowice (dwa), Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Łódź – wzięło udział ponad 1200 osób.

Travelka odmłodniała

Pozostało 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek