Z badania przeprowadzonego przez Niemiecki Związek Turystyczny DRV wynika, że na wielkość dochodu generowanego ze sprzedaży wyjazdów samodzielnie zorganizowanych wpływ ma liczba zatrudnionych w biurze ludzi. W biurach, w których na pełny etat pracują mniej niż 2 osoby, zarobek z tego typu ofert wyniósł w 2015 roku 19 procent, w dużych biurach, z ponad 20 pracownikami, już prawie 29 procent. Analiza wyników pokazała ponadto, że wyjazdy organizowane samodzielnie są dla agentów jednym z najbardziej intratnych źródeł dochodu. Dla porównania, przy innych grupach produktowych zyski oscylują między 5 a 14 procent.
Z barometru podsumowującego rok 2015 (dane za obecny zostaną opublikowane w połowie przyszłego roku) wynika także, że w całkowitym obrocie agentów stacjonarnych wzrósł udział produktu turystycznego. Na znaczeniu stracił zaś biznes lotniczy.
Niemal wszystkie biura zanotowały w zeszłym roku dodatni wynik finansowy, choć dokładna analiza pokazuje, że agenci, którzy zatrudniają mniej niż 2 pracowników, mieli łączny zysk niższy niż rok wcześniej. Spadł on bowiem z 21,5 miliona w roku 2014 do 20,7 miliona euro w roku 2015. Średnio wynosił on od 123 tysięcy euro (w biurach zatrudniających mniej niż 2 osoby) do 2,69 miliona euro (w biurach, w których pracuje ponad 20 osób).
W grupie biur, w których pracuje mniej niż 5 osób na etacie, najważniejszym źródłem przychodów były imprezy typowo turystyczne. Podczas gdy ponad 70 procent obrotu przypada na wycieczki organizowane przez touroperatorów, sprzedaż odpowiada za mniej niż 10 procent przychodów. To samo odnosi się do pozostałych usług, takich jak opłaty serwisowe, ubezpieczenia, wynajem samochodów czy prowizja administracyjna.
Co ciekawe, im większe biuro, tym mniejszy udział w obrocie usług związanych z turystyką wypoczynkową. W grupie agencji zatrudniających od 5 do 10 pracowników te ostatnie stanowią prawie 66 procent, zaś u agentów z ponad 20 zatrudnionymi spadają do 34 procent. U dużych agentów o wiele większe znaczenie biznesowe ma sprzedaż biletów lotniczych (niecałe 17 procent w biurach z 5-10 pracownikami i 33 procent u agentów z ponad 20 zatrudnionymi).