Nie lubimy kupować biletu do muzeum online

Brak dodatkowych korzyści, brak odpowiedniego kontekstu i mało atrakcyjny sposób prezentowania - to trzy powody, dla których turyści nie rezerwują przez internet atrakcji w miejscu, do którego jadą

Publikacja: 02.11.2015 10:20

Nie lubimy kupować biletu do muzeum online

Foto: Bloomberg

Firma PhocusWright przeanalizowała powody, dla których turyści nie są skłonni do rezerwowania biletów do muzeów, na koncerty i przedstawienia czy wycieczek po okolicy przez internet. Okazuje się, że większość odwiedzających, o tym, co będzie robić w miejscu wypoczynku, decyduje dopiero, kiedy dociera na miejsce. A przecież wcześniejsze zaplanowanie pobytu mogłoby zaoszczędzić im, jeśli nie pieniądze, to przynajmniej czas.

Pierwszym z powodów, dla których turyści nie chcą rezerwować dodatkowych usług turystycznych przez Internet, na które analitycy wskazują w raporcie „The In-Destination Experience: Shopping, Dining, Activities & Tours" jest brak wyraźnych korzyści wynikających z takich zakupów. Kupienie biletu do muzeum czy innej lokalnej atrakcji pozwala oszczędzić sobie stania w kolejce do kasy, ale poza tą zaletą, trudno wymienić inne. Bilety wcale nie są tańsze, a choć wejściówkę ma się w ręku z dużym wyprzedzeniem, nadal trzeba czekać na wejście do zwiedzanego miejsca. Co więcej, często trzeba liczyć się z niedogodnościami w odzyskiwaniu pieniędzy, jeśli zrezygnuje się z usługi. Większość turystów nie chce sobie ograniczać swobody, która jest jedną z zalet urlopu.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"