Boeing dodaje miejsc, ale skraca zasięg

Boeing urealnił dane techniczne swoich samolotów, by lepiej odzwierciedlały sposoby używania ich przez linie lotnicze, a także zmianę wagi pasażerów i ładunków

Aktualizacja: 08.08.2015 13:04 Publikacja: 08.08.2015 12:26

Boeing musiał wziąć pod uwagę zmianę wyposażenia wnętrz, na zdjęciu najnowszy model 787

Boeing musiał wziąć pod uwagę zmianę wyposażenia wnętrz, na zdjęciu najnowszy model 787

Foto: Bloomberg

Samoloty koncernu nie zmieniły się, nowe specyfikacje mają lepiej odzwierciedlać ich rzeczywiste użytkowanie. Koncern zwiększył liczbę foteli w największych samolotach szerokokadłubowych 787 i 777 (nie zmienił ich w 737). Jednocześnie podaje teraz krótszy zasięg wszystkich modeli. Najbardziej, bo o 665 mil (1230 km), zmniejszył zasięg wprowadzonemu niedawno na rynek modelowi 787-9.

Zmiany te wynikają z tego, że nowe fotele klasy premium, często rozkładające się na płasko, są o około 40 kg cięższe od poprzednich. Koncern założył ponadto, że podróżni więcej ważą, podobnie jak ich bagaże, chociaż nie podał szczegółów wyliczeń. Zmiany są też wynikiem tego, że wielu przewoźników korzysta z samolotów szerokokadłubowych z podziałem na dwie klasy, a nie jak dotąd na trzy.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta