Nowy prezes PKP Informatyki chce obsługiwać bilety wszystkich przewoźników kolejowych

Dynamiczny system sprzedaży dla PKP Intercity i wspólny bilet dla wszystkich przewoźników kolejowych – to cele nowego prezesa PKP Informatyki. W spółce kończy się restrukturyzacja. Czas na prywatyzację

Publikacja: 26.09.2014 10:38

Nowy prezes PKP Informatyki chce obsługiwać bilety wszystkich przewoźników kolejowych

Foto: Fotorzepa

Piastujący od połowy lipca stanowisko prezesa PKP Informatyki Krzysztof Biniek nie chce zrywać z inicjatywami poprzedniego zarządu, który kładł nacisk na rozwój poza rynkiem kolejowym. Zapowiada ich realizację i walkę o zamówienia, gdy tylko będzie to możliwe. Na razie jednak priorytetem będzie sektor kolejowy. PKP Informatyka chce być silniej obecne w segmencie przewozów pasażerskich.

? To rynek o ogromnym potencjale, z dużymi przedsięwzięciami do zrealizowania – mówi Krzysztof Biniek, prezes zarządu PKP Informatyki. ? W obszarze rynku przewozów pasażerskich chcemy skupić się na tym, co w tej chwili rozwijamy, czyli na nowoczesnej platformie sprzedaży biletów we wszystkich dostępnych kanałach. Chcemy wypracować rozwiązanie, które umożliwi wprowadzenie wspólnego biletu dla wszystkich przewoźników.

Wykonanie tego zadania wymaga współpracy nie tylko spółek z grupy PKP, lecz także Przewozów Regionalnych i przewoźników samorządowych. Drugim dużym projektem jest dynamiczny system sprzedaży dla PKP Intercity. Ma on ruszyć w grudniu, wraz z wprowadzeniem do rozkładu pociągów Pendolino.

? Przed nami duże zadanie, musimy sprawnie wdrożyć system, który umożliwi przewoźnikowi elastyczne dopasowanie obliczanych w czasie rzeczywistym elementów oferty do popytu – mówi Biniek. ? Spółka PKP Informatyka to nie tylko usługi i oprogramowanie. W naszej grupie kapitałowej znajdują się również Kolejowe Zakłady Łączności – producent m.in. systemów informacji pasażerskiej, którego elementem są np. elektroniczne tablice informacyjne na dworcach i peronach. W najbliższym czasie będziemy instalować taki system m.in. na dworcu w Bydgoszczy.

PKP Informatyka będzie też rozwijać usługi z wykorzystaniem nowych technologii na już istniejących urządzeniach, takich jak biletomaty i kasy. Będzie też stawiać na sprzedaż mobilną i internetową.

Nowe usługi i wzrost sprzedaży spółki to ważne elementy strategii restrukturyzacji. Biniek podkreśla, że zakończyły się już cięcia i zmiany organizacyjne. Możliwe są dalsze korekty w strukturze spółki, ale będą one mniej istotne.

? Naszym celem jest budowanie wartości spółki w oparciu o projekty, które zostały rozpoczęte i mogą być kontynuowane. Priorytetem będzie rynek kolejowy. Nie przewiduję rewolucji w ramach struktury organizacyjnej. Skupimy się na efektywności, skuteczności i podnoszeniu kwalifikacji pracowników – zapowiada Biniek.

Dzięki restrukturyzacji spółka może być atrakcyjniejsza dla inwestora z zewnątrz. Być może jeszcze pod koniec tego roku PKP SA będzie chciało rozpocząć proces sprzedaży udziałów w PKP Informatyce. Prywatyzacja nie odbędzie się jednak za pośrednictwem giełdy. Biniek ocenia, że wzrost liczby klientów i silniejsza pozycja firmy to szansa na utrzymanie, a nawet wzrost liczby miejsc pracy.

Piastujący od połowy lipca stanowisko prezesa PKP Informatyki Krzysztof Biniek nie chce zrywać z inicjatywami poprzedniego zarządu, który kładł nacisk na rozwój poza rynkiem kolejowym. Zapowiada ich realizację i walkę o zamówienia, gdy tylko będzie to możliwe. Na razie jednak priorytetem będzie sektor kolejowy. PKP Informatyka chce być silniej obecne w segmencie przewozów pasażerskich.

? To rynek o ogromnym potencjale, z dużymi przedsięwzięciami do zrealizowania – mówi Krzysztof Biniek, prezes zarządu PKP Informatyki. ? W obszarze rynku przewozów pasażerskich chcemy skupić się na tym, co w tej chwili rozwijamy, czyli na nowoczesnej platformie sprzedaży biletów we wszystkich dostępnych kanałach. Chcemy wypracować rozwiązanie, które umożliwi wprowadzenie wspólnego biletu dla wszystkich przewoźników.

Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy
Turystyka
Sun & Fun - stara marka, nowy właściciel
Materiał Promocyjny
Nowe miejsce spotkań dla biznesu i kultury w Krakowie. W kwietniu otwarcie unikalnego konceptu Stradom House
Turystyka
Travelbay - polski startup, który wkrótce podbije Europę
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej