Lufthansa zarobi mniej

Przedstawiciele niemieckiej linii Lufthansa przyznali, że tegoroczny zysk wyniesie o pół miliarda mniej niż zakładali. Powodem jest obniżka cen biletów i nadpodaż miejsc na wielu trasach

Publikacja: 31.07.2014 12:47

Lufthansa zarobi mniej

Foto: Bloomberg

Strajki pilotów zaciążyły na wynikach największego niemieckiego przewoźnika - Lufthansy. Przychody ze sprzedaży wyniosły 14,2 mld euro, o 2,1 procent mniej, niż w tym samym czasie rok temu.

Jednocześnie jednak wzrósł zysk operacyjny (z lotów), który zwiększył się o 56 procent i wyniósł 114 mln euro, głównie dzięki spowolnieniu spadku wartości samolotów. Simone Menne, wiceprezes ds. finansowych Lufthansy, przyznaje, że drugi kwartał 2014 roku z powodu wydatków incydentalnych oraz spadających taryf zdecydowanie nie był satysfakcjonujący. Zysk na pasażera spadł o 3,8 procent, co spowodowane jest dalszym spadkiem cen biletów.

Nadpodaż miejsc w samolotach dotyczy rynku południowoamerykańskiego, europejskiego, rejonu Atlantyku oraz regionu Azji i Pacyfiku. — Mam jednak nadzieję, że uda nam się nadrobić te straty podczas sezonu letniego - zapowiada Menne.

Dla Lufthansy dotkliwy był też strajk pilotów zorganizowany przez ich związek – Cockpit. Strajk ten zmniejszył przychody o 60 mln euro, a powrót do normalnego dla tego sezonu poziomu rezerwacji trwał prawie 6 tygodni. Pasażerowie obawiali się bowiem kolejnych protestów. Lufthansa ma również pieniądze uwięzione w Wenezueli (61 mln euro), których rząd w Caracas nie pozwala wywieźć. Niemiecka linia jest jedną z wielu, która ucierpiała z tego powodu. Jak informuje Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA), Wenezuelczycy bezprawnie przetrzymują 4, 1 mld dolarów.

Nowy prezes linii, Carsten Spohr, który objął to stanowisko w maju, cały czas szuka źródła dodatkowych przychodów. Wspólnie z przewoźnikiem Turkish Airlines, z którym jego poprzednik Christoph Franz ostro się spierał, Spohr chce stworzyć niskokosztową linię lotniczą na bazie istniejącego joint venture (50/50) Sun Express.

Lufthansa planuje również rozbudową własnej linii niskokosztowej - Eurowings, dla której chce kupić Airbusy A320s. Miałyby one zastąpić eksploatowane obecnie Bombardiery. Carsten Spohr przyznał jednak, że z powodu sytuacji na rynku planowany zysk operacyjny w tym roku wyniesie miliard (zamiast 1,5 mld) euro, a w przyszłym dwa miliardy (zamiast 2,65).

Strajki pilotów zaciążyły na wynikach największego niemieckiego przewoźnika - Lufthansy. Przychody ze sprzedaży wyniosły 14,2 mld euro, o 2,1 procent mniej, niż w tym samym czasie rok temu.

Jednocześnie jednak wzrósł zysk operacyjny (z lotów), który zwiększył się o 56 procent i wyniósł 114 mln euro, głównie dzięki spowolnieniu spadku wartości samolotów. Simone Menne, wiceprezes ds. finansowych Lufthansy, przyznaje, że drugi kwartał 2014 roku z powodu wydatków incydentalnych oraz spadających taryf zdecydowanie nie był satysfakcjonujący. Zysk na pasażera spadł o 3,8 procent, co spowodowane jest dalszym spadkiem cen biletów.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Jak sztuczna inteligencja może być wykorzystywana przez przestępców cybernetycznych?