Pierwszy samoloty rejsowe ma przyjmować port lotniczy w Radomiu – zgodnie z planem ma to nastąpić już we wrześniu tego roku. Trwa budowa terminalu tymczasowego, czyli starego terminalu łódzkiego. Spółka zarządzająca radomskim lotniskiem odkupiła go od portu lotniczego w Łodzi za 2 mln zł. Kolejne 4,5 mln zł będzie kosztować jego ponowne złożenie.
Lotnisko będzie mogło obsługiwać do 1,5 mln pasażerów rocznie. Właściwy terminal o przepustowości do 3 mln pasażerów rocznie ma powstać na przełomie lat 2019 i 2020.
Trwają też prace związane z uruchomieniem lotniska w Gdyni na Oksywiu. Jedna z dat otwarcia portu wojskowego jako lotniska cywilnego przewidywała zakończenie budowy terminalu pasażerskiego na przełomie marca i kwietnia 2012 (przed Euro 2012).
Koncepcja architektoniczna została wybrana w grudniu 2010 r. Do tej pory udało się dopiero przebudować wojskową sieć elektroenergetyczną i teletechniczną, rozebrać schronohangar i wojskowe obiekty ziemne oraz wyrównać cywilną części lotniska.
Władze Olsztynka chcą zachęcić inwestora prywatnego do budowy lotniska regionalnego w pobliskim Wilkowie. Według miejscowego planu zagospodarowania miałoby być lotniskiem lokalnym, obsługującym aglomerację olsztyńską. Równolegle zarząd województwa pracuje nad uruchomieniem lotniska w Szymanach. Inwestycja szacowana na ok. 200 mln zł ma być współfinansowana z dotacji unijnych.