– W tym roku Grupa Accor otworzyła hotele Ibis i Ibis budget w Warszawie oraz w Krakowie. Louvre Hotels uruchomiła dwa hotele we Wrocławiu, a francuska sieć hoteli ekonomicznych B & B otworzyła swój obiekt w Warszawie przy al. Krakowskiej – wylicza Dorota Malinowska, konsultant ds. nieruchomości hotelowych w międzynarodowej firmie doradczej Cushman & Wakefield (C & W).
Od czerwca pierwszych gości przyjmuje trzygwiazdkowy Holiday Inn Express w Wałbrzychu. W tym roku zostanie oddany podobny obiekt w Warszawie przy ulicy Poleczki. Również w czerwcu, jak wynika z danych C & W, otworzył się kolejny obiekt działający pod marką należącą do tej samej sieci, tj. do Intercontinental Hotels Group – czterogwiazdkowy Holiday Inn.
– Natomiast Hilton Worldwide, znany w Polsce z hoteli pięcio- i czterogwiazdkowych, realizując strategię rozwoju silnej ekonomicznej marki Hampton by Hilton, wprowadził na rynek pierwszy swój obiekt w Świnoujściu. Budowę kolejnych rozpoczęto już w Warszawie i Gdańsku – dodaje Malinowska.
Banki nie dały kredytów
Podkreśla, że wymienione obiekty wyróżnia przynależność do międzynarodowych sieci hotelowych o ugruntowanej renomie. – To gwarantuje, że projekty zostały zweryfikowane i dobrze odpowiadają na potrzeby lokalnego rynku.
Choć po przyznaniu Polsce organizacji mistrzostw Europy w piłce nożnej pojawiło się wiele planów dotyczących realizacji projektów hotelowych, boomu związanego z samym Euro 2012 na rynku hotelowym właściwie nie było.