Prezes firmy badawczej Dr. Fried Partner Markus Heller, mówił w czasie kongresu zorganizowanego przez magazyn branżowy FVW, że z powodu rosnącej presji finansowej rynek touroperatorów w Niemczech będzie się konsolidował. Jego zdaniem rozwój technologii sprawia, że ceny wyjazdów są coraz bardziej transparentne, a to odbija się na marżach imprez organizowanych przez tradycyjne biura podróży.
Heller zwraca uwagę, że najwięksi touroperatorzy, czyli TUI, Thomas Cook i DER Touristik, rozwijają się wolniej niż cały rynek turystyczny, co jest związane z rosnącą popularnością rezerwacji przez internet. Takie wnioski wypływają z pogłębionego badania, w którym udział wzięło 20 szefów niemieckich firm turystycznych. Konsekwencje są łatwe do przewidzenia. – W najbliższych miesiącach będziemy świadkami inwestycji strategicznych prowadzonych przez dużych touroperatorów, którzy będą przejmować mniejszych – mówi Heller.