Błąd touroperatora? Agent za to odpowie

Internetowe agencje turystyczne nie mogą uchylać się od odpowiedzialności za niepoprawne lub wprowadzające w błąd opisy zamieszczone na ich stronach - orzekł niemiecki sąd

Publikacja: 04.05.2018 01:25

Błąd touroperatora? Agent za to odpowie

Foto: Materiały promocyjne

Sąd okręgowy z Monachium wydał wyrok w sprawie założonej przez niemiecki Urząd Ochrony Konsumentów (Verbraucherzentrale Bundesverbands) przeciwko firmie Comvel, właścicielowi agencji internetowej Weg.de, donosi portal Travel One.

Comvel napisał w warunkach korzystania z serwisu, w części „wyłączenie odpowiedzialności", że wszelkie informacje o wyjazdach, w których sprzedaży pośredniczy, opierają się wyłącznie na danych pochodzących od usługodawców. Firma dodała zapis, że nie stanowią one żadnego zobowiązania wobec klienta. Sędzia uznał, że pośrednik turystyczny nie może uchylać się od odpowiedzialności poprzez zamieszczanie podobnych klauzul. Jeśli sam popełni błąd w opisie na stronie lub przekazuje informacje, o których wie, że są nieprawdziwe, klient może domagać się od niego odszkodowania.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"