Reklama

Błąd touroperatora? Agent za to odpowie

Internetowe agencje turystyczne nie mogą uchylać się od odpowiedzialności za niepoprawne lub wprowadzające w błąd opisy zamieszczone na ich stronach - orzekł niemiecki sąd

Publikacja: 04.05.2018 01:25

Błąd touroperatora? Agent za to odpowie

Foto: Materiały promocyjne

Sąd okręgowy z Monachium wydał wyrok w sprawie założonej przez niemiecki Urząd Ochrony Konsumentów (Verbraucherzentrale Bundesverbands) przeciwko firmie Comvel, właścicielowi agencji internetowej Weg.de, donosi portal Travel One.

Comvel napisał w warunkach korzystania z serwisu, w części „wyłączenie odpowiedzialności", że wszelkie informacje o wyjazdach, w których sprzedaży pośredniczy, opierają się wyłącznie na danych pochodzących od usługodawców. Firma dodała zapis, że nie stanowią one żadnego zobowiązania wobec klienta. Sędzia uznał, że pośrednik turystyczny nie może uchylać się od odpowiedzialności poprzez zamieszczanie podobnych klauzul. Jeśli sam popełni błąd w opisie na stronie lub przekazuje informacje, o których wie, że są nieprawdziwe, klient może domagać się od niego odszkodowania.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Dolina Sanu i Wisły: pięć perełek, które zaskakują
Turystyka
Wizz Air uruchamia nowe połączenie. Popularny kurort dostępny bezpośrednio z Warszawy
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Reklama
Reklama