Jak podaje portal Gloobi, powołujący się na badanie GfK, około 20 procent lutowego obrotu agentów turystycznych przypadło na wycieczki z terminem rozpoczęcia do końca kwietnia. Największym zainteresowaniem cieszyły się podróże w marcu, kiedy rozpoczynają się święta wielkanocne. Wzrost w tej grupie sięgnął 10 procent, porównując rok do roku. Badacze szacują, że oferta na lato 2018 roku powinna przynieść jeszcze większą sprzedaż i wzrost obrotów, obecnie sięga on 4 procent.
W lutym najczęściej kupowane były wyjazdy na lato. Odpowiadały one za 68,8 procent przychodów agentów turystycznych. Jedna czwarta przypadła tylko na wycieczki rozpoczynające się w lipcu i sierpniu. Doerte Nordbeck, szefowa działu turystycznego w GfK, uważa, że potencjał letnich miesięcy nie został jeszcze w pełni wykorzystany. Wartość zarezerwowanych imprez, na które turyści wyjadą w maju, już jest bowiem o 41,3 procent wyższa niż rok wcześniej. Tymczasem podróże sierpniowe stanowią jedynie 16 procent sprzedaży na sezon letni.
Skumulowana sprzedaż oferty letniej u agentów stacjonarnych i internetowych była w lutym o 16 procent większa niż w tym samym czasie rok wcześniej i o 2 punkty procentowe mniejsza niż w styczniu. Wzrost notowany był głównie w sprzedaży internetowej. Klienci chętnie kupowali on-line zarówno typowe imprezy turystyczne, jak i te złożone z pojedynczych elementów.