Qualtrics przebadała ponad tysiąc gości hotelowych z różnych krajów, by sprawdzić, co przesądza o tym, że pobyt w obiekcie noclegowym uznają oni za udany. Z analizy wynika, że dla większości pytanych (76 procent) najważniejsze jest, by pokój był czysty, z internetem (65 procent) i cichy (63 procent). Ważne są też darmowe śniadania (62 procent) i nieodpłatny parking (57 procent).
Najbardziej przeszkadzają zaś brud (66 procent), niemiła obsługa (57 procent), niewygodne łóżko (56 procent), niespodziewane opłaty (51 procent) oraz zbyt cienkie ściany lub głośne sąsiedztwo (50 procent).
82 procent pytanych przez Qualtrics uważa, że od czasu do czasu przepłaca za pobyt. Takie wrażenie najczęściej odnoszą klienci obiektów 5-gwiazdkowych. Czasem pobyt okazuje się na tyle nieudany, że doprowadza gości do łez (13 procent odpowiedzi, w tym 34 procent w grupie podróżnych korzystających regularnie z hoteli 5-gwiazdkowych). 14 procent ankietowanych twierdzi, że choć raz z powodu jakości zakwaterowania płakały im dzieci. 24 procent przyznaje natomiast, że warunki w hotelu stały się przyczyną awantury z małżonkiem lub partnerem. 18 procentach ankietowanych wspomina, że trafiło na hotel, którego jakość popsuła cały wyjazd. W grupie gości hoteli 5-gwiazdkowych o urlopie zmarnowanym przez warunki zakwaterowania mówi 34 procent ankietowanych.
Badanie ujawniło, że goście wolą od razu rozwiązywać problem nieudanego pobytu niż potem pisać negatywne komentarze w internecie. Podczas gdy 45 procent niezadowolonych gości dość szybko prosi o zmianę pokoju, a 39 procent skarży się u menedżera, 24 procent poprzestaje na zamieszczeniu negatywnej opinii w sieci. Te ostatnie mają zaś duże znaczenie znaczenie dla większości ankietowanych. Jedynie 3 procent przepytanych decyduje się na rezerwację noclegu w obiekcie ocenianym przez innych internautów na 1 gwiazdkę, a 11 procent nie boi się oceny na 2 gwiazdki. 3 gwiazdki skłaniają zaś do rezerwacji 47 procent ankietowanych.
Badanie pokazało też, jakie element wyposażenia i oferty mają dla podróżnych największe znaczenie. Wśród najczęściej wymienianych zalet hoteli znalazły się: własna restauracja (86 procent odpowiedzi), parking (83 procent), basen i spa (68 procent). Liczy się również dostęp do pomieszczeń biznesowych (92 procent), siłowni (81 procent) i baru (71 procent).