Z badania przeprowadzonego przez firmę Kantar TNS na zlecenie magazynu branżowego "Travel Weekly" wynika, że w przyszłym roku więcej Brytyjczyków wybierze na wakacjach wyżywienie all inclusive. Pakiet typu „wszystko w cenie" zamierza kupić 43 procent mieszkańców Wysp planujących w 2017 roku zagraniczne wakacje. To o 3 punkty procentowe więcej niż rok wcześniej. Znaczenie dla branży będzie też miała decyzja 21 procent pytanych, którzy nie zdecydowali jeszcze o formie wyżywienia. Liczba osób w tej grupie zwiększyła się o 14 punktów procentowych rok do roku. Gdyby wszyscy wybraliby wersję all inclusive, z tej formy wyżywienia korzystałoby dwóch na trzech Brytyjczyków na wakacjach. Tymczasem jeszcze w zeszłym roku 52 procent pytanych zapewniało, że jest mało prawdopodobne, by kupili wakacje all inclusive. Obecnie deklarację taką składa 31 procent ankietowanych.

Zdaniem ekspertów "Travel Weekly" zmiana to efekt słabnącego funta. Wyjeżdżający próbują uniknąć zwiększania kosztów wyjazdu, rezygnując z posiłków na mieście. Większa skłonność do zakupu pakietu all inclusive widoczna jest wśród: rodziców z dziećmi (58 procent odpowiedzi, wzrost o 13 punktów procentowych rok do roku), młodych w wieku 16-24 lat (47 procent, wzrost o 10 punktów procentowych) i mieszkańców południowych regionów kraju (46 procent, wzrost o 15 punktów procentowych rok do roku).

Badanie wykazało ponadto, że prawie połowa, bo 46 procent, ludzi planujących zagraniczny wyjazd, chce spędzić go w hotelu o kategorii czterech lub więcej gwiazdek. 14 procent deklaruje, że zamierza żywić się we własnym zakresie, 8 procent planuje wybrać się na rejs, a 13 procent nie ma jeszcze sprecyzowanych planów. 3 procent pytanych rozważa możliwość wynajęcia zakwaterowania przez portale typu Airbnb, co oznacza spadek wobec zeszłego roku o 3 punkty procentowe.

Brytyjczycy nadal obawiają się ataków terroru. Strach odczuwa 36 procent pytanych (15 punktów procentowych więcej niż rok temu). Nie zmienia się jednak liczba tych, którzy twierdzą, że wyjazd na zagraniczne wakacje nie budzi u nich żadnych obaw (24 procent odpowiedzi).

Analiza pokazała, że w ostatnim roku prawie połowa dorosłych Brytyjczyków (46 procent, wzrost o 5 punktów procentowych) wyjechała przynajmniej raz na zagraniczne wakacje. Niemal co piąty (19 procent, wzrost o 2 punkty procentowe) na takim urlopie był dwa lub więcej razy. 41 procent ankietowanych nie wyjechało jednak na wakacje poza granice kraju przez ostatnie 5 lat. Głównym elementem decydującym o podróży są dochody gospodarstwa domowego.