Air France - spokój do końca wakacji

Air France stracił na ostatnich strajkach swoich stewardes i stewardów ponad 90 milionów euro. Negocjacje zarządu ze związkowcami mają się toczyć nadal pod koniec sierpnia

Publikacja: 07.08.2016 20:30

Air France - spokój do końca wakacji

Foto: Bloomberg

Linia była zmuszona do odwołania 1,4 tysiaca rejsów, w wyniku czego ucierpiało 180 tysięcy pasażerów. Tym razem jednak przewoźnik był znacznie lepiej zorganizowany, niż podczas jesiennego strajku pilotów, kiedy rozkład lotów musiał być okrojony przez dwa tygodnie. Mimo że w drugiej części strajku pracy odmówiło 37 procent personelu pokładowego, udało się wykonać 80 procent lotów blisko- i średniodystansowych i 90 procent długodystansowych.

Air France jednak przyznał w komunikacie prasowym, że część samolotów latała z mniejszą liczbą pasażerów, ponieważ niemożliwe było zapewnienie pełnej obsady na pokładzie. Teraz zarząd zaprosił związkowców na kolejną rundę negocjacji - od 24 sierpnia, wyraźnie chcąc zapewnić w firmie spokój w szczytowym okresie przewozów. Związkowcy uznali, że takie zaproszenie stwarza pewną nadzieję, ale i tak pozostaje główna przyczyna protestów: czas obowiązywania nowego układu zbiorowego. Strona społeczna chce, aby ten który obowiązuje, został przedłużony o 11 miesięcy. Zarząd utrzymuje zaś, że na takie rozwiązanie firmy nie stać i oferuje tylko 4 miesiące przedłużenia.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką