Reklama

Klient rezygnuje, biuro udowadnia ile straciło

Gdy klient rezygnuje z wyjazdu i żąda zwrotu pieniędzy, touroperator musi wykazać faktycznie poniesione koszty imprezy

Publikacja: 18.09.2015 16:30

Klient rezygnuje, biuro udowadnia ile straciło

Foto: www.sxc.hu

Anna Z. w łódzkim biurze podróży wykupiła dwutygodniowe wczasy dla trójki osób na Majorce za 12 671 złotych. Opłaciła całą kwotę. Zawarła też dodatkową umowę gwarancji zwrotu kosztów w wypadku rezygnacji z imprezy. Na dwa tygodnie przed terminem wycieczki zrezygnowała z niej, uzasadniając to nagłym pogorszeniem się stanu zdrowia teścia i koniecznością poddania go operacji. Domagała się zwrotu wpłaconych pieniędzy.

Biuro twierdziło, że podana przez nią przyczyna rezygnacji wyłącza jego odpowiedzialność. Oddało jednak 3801 złotych, twierdząc, że to różnica między całkowitym kosztem imprezy a kosztami, jakie poniosło na skutek rezygnacji. Koszty te (niewykorzystanych biletów, zakwaterowania i wyżywienia oraz prowizji agenta) obliczyło na ponad 8,6 tys. złotych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Turystyka
Dolina Sanu i Wisły: pięć perełek, które zaskakują
Turystyka
Wizz Air uruchamia nowe połączenie. Popularny kurort dostępny bezpośrednio z Warszawy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama