Reklama
Rozwiń
Reklama

Polska trochę bardziej konkurencyjna turystycznie

Polska zajęła 42. miejsce wśród 140 krajów w rankingu konkurencyjności turystycznej przygotowanym na zlecenie Światowego Forum Ekonomicznego. Dwa lata temu była na 46. pozycji wśród 136 państw

Aktualizacja: 12.09.2019 09:14 Publikacja: 12.09.2019 08:04

Polska trochę bardziej konkurencyjna turystycznie

Foto: Polska.travel

Światowe Forum Ekonomiczne opublikowało kolejną edycję rankingu konkurencyjności turystycznej krajów (Travel & Tourism Competitiveness Report and Index 2019). 140 państw zostało ocenionych na podstawie kilkudziesięciu wskaźników zgrupowanych w czterech kategoriach: otoczenie biznesowe, uwarunkowania prawne i biznesowe sektora turystycznego, infrastruktura, bogactwa naturalne i dziedzictwo kulturowe. Każda z nich została podzielona na kilka podkategorii, a państwa były dalej oceniane według bardziej szczegółowych kryteriów.

Z raportu wynika, że spośród 132 krajów, które pojawiły się zarówno w bieżącym, jak i poprzednim raporcie (z 2017 roku) 101 poprawiło swój wynik, wśród nich znalazła się też Polska. Podczas gdy jeszcze dwa lata temu zajmowała 46. miejsce na 136, w tym jest już na 42. i to przy większej liczbie państw poddanych ocenie (140). Polska otrzymała średnią 4,2 punktu na 7 możliwych. Dla porównania Hiszpania, która znalazła się na czele rankingu, może pochwalić się 5,4 punktu.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Dolina Sanu i Wisły: pięć perełek, które zaskakują
Turystyka
Wizz Air uruchamia nowe połączenie. Popularny kurort dostępny bezpośrednio z Warszawy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama