Georg Sobczak, dyrektor agencji marketingowej Criteo na Niemcy, mówi, cytowany przez portal Reisevor9, że osoby zaliczane do Pokolenia Z nie prowadzą takiego stylu życia, jak mogłoby się wydawać. To wniosek z badania przeprowadzonego przez firmę wśród 940 osób w wieku od 16 do 24 lat ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Brazylii i Japonii.
Przedstawiciele tego pokolenia odżywiają się zdrowo, śpią dłużej, a czas wolny jest dla nich co najmniej tak samo ważny jak praca. Podróżując, kładą nacisk na poznawanie innych kultur, odkrywanie siebie i zrównoważony rozwój. Wypoczynek czy luksusowe warunki wyjazdu nie mają już takiego znaczenia. Dużą rolę w ich życiu odgrywają nowe technologie i media. Chętnie wykorzystują narzędzia takie jak wirtualna rzeczywistość, którą można pobawić się w domu.