Aktualizacja: 06.07.2018 08:08 Publikacja: 06.07.2018 08:08
Foto: AFP
Niemiecka policja i zarządzający portami próbują zwiększyć liczbę pracowników i funkcjonariuszy, by rozładować kolejki panujące na tamtejszych lotniskach, informuje portal Biz Travel. Nie dość, że wraz z rozpoczęciem wakacji więcej osób niż zazwyczaj korzysta z oferty lotniczej, to jeszcze odprawa i kontrola bezpieczeństwa są w Niemczech mniej efektywne niż na innych europejskich lotniskach. Tak wynika z badania Stowarzyszenia Transportu Lotniczego BDL.
Lotnisko we Frankfurcie nad Menem już zwiększyło liczbę obsługujących, ale pasażerom zaleca, by zgłaszali się trzy godziny przed odlotem. Władze portu sugerują też, by zabierać ze sobą jak najmniej bagażu. Rzeczniczka lotniska w Hanowerze, Angelika Kubik, mówi z kolei, że w okresie wakacji trzeba na lotnisko przyjechać co najmniej na dwie godziny przed planowaną godziną wylotu. Informuje też, że w porcie zwiększono liczbę policjantów, którzy mają zapewnić bezpieczeństwo turystom i zadbać, aby czas oczekiwania na kontrolę bezpieczeństwa nie był zbyt długi. Do zatorów może dochodzić też w Berlinie. Zarządzający portami Tegel i Schönefeld szacują, że w dniach, na które zaplanowano najwięcej wylotów, na lotniskach może być nawet półtora raza więcej pasażerów niż zazwyczaj. Od sierpnia na lotnisku Tegel stworzone zostanie dodatkowe stanowisko kontroli bezpieczeństwa.
Pierwsze sale nowego, oczekiwanego od lat flagowego muzeum Egiptu, zostały udostępnione zwiedzającym. Na razie to tylko „próbne otwarcie” przed oficjalną inauguracją, której data nie jest jeszcze znana.
Polacy pokochali parki rozrywki, o czym może świadczyć rosnąca liczba tego typu miejsc. Wkrótce ma się ona powiększyć o kolejny obiekt, zlokalizowany w Łutynówku na Mazurach. Co będzie oferował? Kiedy powstanie? Z jaką konkurencją będzie musiał się liczyć? Oto nasz przewodnik po polskich parkach rozrywki.
Ekskluzywny hotel na wyspie Kos i biuro podróży Grecos Holiday zostali zwycięzcami konkursu na najlepszy produkt turystyki wyjazdowej Kompas Wakacyjny 2017 w kategorii "Grecja i Cypr"
Dzięki wynikom konkursu Kompas Wakacyjny łatwiej mi pracować i przekonywać klientów do wyjazdów – mówi agent turystyczny, współwłaściciel warszawskiego biura Smile Holiday Marcin Stołowski
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Wycieczka objazdowa Itaki po Maderze „Strelicje na klifach" zwyciężyła w naszym konkursie Kompas Wakacyjny 2017. Najwięcej wyróżnionych wycieczek ma Rainbow
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Nie ma na świecie dziedziny gospodarki tak uzależnionej od sprawnie działającego systemu naczyń połączonych jak transport lotniczy. Awaria, która wydarza się gdziekolwiek, natychmiast jest odczuwalna przez innych użytkowników.
Straż miejska w Rzymie egzekwuje przepisy zabraniające urządzania pikników w pobliżu niektórych zabytków. Nie ma mowy o jedzeniu pizzy na cokole fontanny przy Panteonie czy na Schodach Hiszpańskich.
Autobusy zasilane wodorem mają szansę stać się symbolem nowoczesnej, zeroemisyjnej mobilności. Ale czy rzeczywiście mogą sprostać ekologicznym i finansowym oczekiwaniom samorządów lokalnych?
Londyńskie lotnisko Heathrow znów przyjmuje samoloty. W informacjach podaje, że w sobotę, 22 marca, jest w stanie przywrócić 85 proc. rozkładu.
Późnym wieczorem w piątek mają startować pierwsze dzisiejsze loty z londyńskiego Heathrow. Lotnisko zacznie również przyjmować wybrane loty. Wcześniej informowano, że lotnisko będzie zamknięte do północy z piątku na sobotę.
Przez cały dzień w piątek, 21 marca, na londyńskim Heathrow nie wyląduje ani jeden samolot. Kilkadziesiąt maszyn, które miały odlecieć rano, zostało uziemionych. To skutek pożaru, który wybuchł w nocy z czwartku na piątek.
Norwegia zdecydowała się na odważny ruch i cyfryzuje całościowo system sterowania ruchem kolejowym. W najbliższych latach jej śladem pójdą inne kraje, oczekiwany jest boom na tym rynku.
Nowy raportu think tanku T&E „State of European Transport” potwierdza sukcesy unijnej polityki dotyczącej redukcji emisji CO2. Rosnąca liczba pojazdów elektrycznych na europejskich drogach może ograniczyć je aż o 20 mln ton CO2, czyli tyle, ile generuje siedem elektrowni węglowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas