O ile przy wyborze hotelu turyści mogą kierować się oficjalnie nadaną kategorią w postaci liczby gwiazdek, to przy innych formach zakwaterowania brakowało dotąd podobnego systemu oceny. Ponieważ apartamenty, mieszkania i domy wakacyjne cieszą się coraz większą popularnością, Booking.com postanowił sam stworzyć odpowiednie rozwiązanie.

Ze statystyk przytoczonych przez serwis wynika, że w każdej sekundzie do tego typu obiektów kwateruje się średnio siedem osób, a badania przez niego prowadzone pokazują, że w tym roku 39 procent podróżnych na świecie zamieszka w tego typu obiekcie.

CZYTAJ TEŻ: Tajemniczy klienci ocenią cypryjskie hotele

Wspomniany system nazywa się Quality Rating i wykorzystuje algorytm uczenia się maszyn. Narzędzie analizuje 400 różnych wskaźników, takich jak położenie, wielkość czy wyposażenie, by na ich podstawie przyznać notę o 1 do 5 gwiazdek. Quality Rating został zaprojektowany w ten sposób, żeby można było łatwo porównać obiekty znajdujące się obok siebie, co więcej, oceny są w ciągu roku aktualizowane. Aby wybrać w wyszukiwarce obiekty najlepszej jakości, należy skorzystać z filtra liczba gwiazdek.

Booking.com podaje, że najwięcej innych niż hotel form zakwaterowania znajduje się w Stanach Zjednoczonych, Grecji, Hiszpanii, we Włoszech i Francji. Najczęściej korzystają z nich podróżni z Arabii Saudyjskiej, Australii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wielkiej Brytanii i Chin.

ZOBACZ TAKŻE: Booking.com może (jednak) żądać najlepszych cen

Dyrektor działu mieszkania i apartamenty w Bookingu.com, Eric Bergaglia, tłumaczy, że coraz więcej osób rezygnuje z hoteli, a 75 procent wszystkich nagrodzonych obiektów w rankingu Traveller Review Awards 2020 stanowiły właśnie domy, wille, mieszkania i inne nietypowe miejsca noclegowe. Prawie 40 procent z nich to apartamenty.