Klient biura podróży chętnie dopłaci za spokój

Fot. materiały promocyjne

Niemiecki rynek zaakceptuje wyższe ceny wycieczek, jeśli będzie to oznaczać pełne zabezpieczenie pieniędzy klientów – uważa szef niemieckiej kooperatywy agentów turystycznych Best Reisen.

Cornelius Meyer domaga się od touroperatorów, w imieniu reprezentowanej przez siebie organizacji, podniesienia wysokości zabezpieczeń. W Niemczech, inaczej niż w Polsce, obowiązuje górna granica ubezpieczenia dla organizatora, która wynosi 110 milionów euro. Jak pokazał upadek Thomasa Cooka, to za mało, by pokryć roszczenia wszystkich klientów tak dużego biura.

CZYTAJ: Niemcy: klienci biur podróży słabo chronieni

– Podniesienie kwoty odpowiedzialności to najsensowniejsze rozwiązanie – mówił Meyer w czasie kongresu Best Reisen. Cytuje go portal branżowy FVW. – Zorganizowany wypoczynek nadal będzie, nawet po bankructwie Thomasa Cooka, formą podróży, którą najłatwiej przedstawić klientowi i sprzedać – dodaje.

Niestety, istnieje jego zdaniem niebezpieczeństwo utraty zaufania klientów, w sytuacji kiedy wspomniane 110 milionów euro nie wystarczy na pokrycie wszystkich roszczeń turystów, którzy wyjechali lub dopiero mieli wyjechać z Cookiem na wakacje.

Zdaniem Meyera touroperatorzy powinni podnieść kwoty zabezpieczeń. Wprawdzie zapłacą za to więcej ubezpieczycielom, a wskutek tego podniosą ceny swoich imprez, ale klienci zaakceptują taką podwyżkę. Będą się bowiem czuli bezpieczniej.

Nie można dopuścić do sytuacji, w której hotelarz ponownie żąda od klienta zapłaty za pobyt, tak jak miało to miejsce w wypadku upadłości Thomasa Cooka – podkreśla szef kooperatywy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Powrót Rosjan nad Morze Czerwone coraz bliższy?

Delegacja przedstawicieli rosyjskich firm turystycznych przyjechała na zaproszenie Turkish Airlines do Hurghady. Powodem wizyty ...

Niemcy dzielą się samochodami

Liczba ludzi korzystających z wypożyczalni miejskich samochodów w Niemczech wzrosła w ciągu roku o ...

Almatur nagradza pracowitych i aktywnych

Biuro podróży Almatur już czwarty raz organizuje akcję „Zapracuj na swoje wakacje”. Oferuje do ...

Sun & Fun stawia na marketing internetowy

Specjalistka od marketingu cyfrowego, Natalia Knap, wcześniej kierownik marketingu w TUI Poland, zasiliła zespół ...

Tajwan z błędem w paszportach

Władze Tajwanu zdecydowały o wstrzymaniu wydawania nowych paszportów. Powód? Błąd w grafice na dokumencie ...

Polacy wracają LOT-em Do Domu

Już 10 tysięcy Polaków zgłosiło chęć skorzystania z transportu samolotami LOT w ramach akcji ...