Fritz Joussen, prezes Grupy TUI, niejednokrotnie zapowiadał, że wysokie koszty pobytów w Hiszpanii spowodują w końcu, że kraje, które w ostatnim czasie straciły na znaczeniu wśród europejskich turystów, zaczną odzyskiwać gości. Jego przewidywania się sprawdziły.
– Ceny w Hiszpanii były bardzo, bardzo wysokie, ale wreszcie trochę spadają. Teraz do łask wraca jednak Turcja, prawdopodobnie dlatego, że jedzie do niej właśnie część klientów z Hiszpanii. My mamy jednak swoje miejsce na obu rynkach – opisuje Joussen, cytowany przez brytyjski portal branżowy TTG Media.
Prezes TUI dodaje, że liczba rezerwacji do Turcji na kolejne lato już teraz jest o 70 procent wyższa niż w tym samym czasie rok wcześniej. Zdaniem Joussena w ciągu kilku lat w kraju tym zacznie brakować miejsc w dobrych hotelach, więc TUI zamierza tam inwestować.
Jak opisuje, w Wielkiej Brytanii na znaczeniu zyskują też inne kierunki spoza strefy euro, co związane jest ze spadkiem wartości funta wobec dolara i euro. TUI już teraz inwestuje więc w Chorwacji i Bułgarii.
Joussen z optymizmem patrzy na rozwój brytyjskiego rynku turystycznego. – Dane historyczne pokazują, że tutejsi klienci wydają na wakacje po tysiąc funtów. Nasze badania wskazują, że ta wartość się utrzyma – mówi Joussen. Dodaje, że grupa rozwija działalność jednocześnie w wielu miejscach, stając się firmą o światowym zasięgu. Celem koncernu jest bowiem zapełnianie miejsc w hotelach klientami z różnych krajów.