Lidl nie zabierze już w podróż

Lidl zamknął internetowy sklep z wycieczkami – Lidl-Podróże.pl.

Publikacja: 20.12.2019 13:58

Lidl nie zabierze już w podróż

Foto: Bloomberg

Nie powiódł się projekt sprzedawania klientom sieci sklepów Lidl wyjazdów szykowanych dla nich specjalnie przez biura podróży. Lidl ogłosił, że zamyka tę działalność. Przeprosił w komunikacie klientów i zapewnił, że ci którzy już kupili wycieczki, pojadą na nie.

Portal z wycieczkami Lidl uruchomił we wrześniu 2017 roku. Liczył na masową sprzedaż wyjazdów przygotowywanych specjalnie dla niego przez touroperatorów. Stale współpracowały z Lidlem Volare Travel, Prestige Tours i Unique Moments. Początkowo zaangażowały się w ten projekt też Rainbow i Neckermann. Później jednak odstąpiły od niego, widząc że to kanał sprzedaży mało skuteczny, jak na ich oczekiwania.

„Pierwszy katalog Lidl Podróże pojawi się w sklepach 12 września. W ofercie znajdą się kierunki egzotyczne – Seszele, Malediwy czy Senegal, ale także włoskie Alpy dla narciarzy i regionalne polskie spa. Najtańszy wyjazd będzie kosztował 309 zł (weekend w Zakopanem), a najdroższy 10 999 zł (wyprawa na Kilimandżaro)” – pisaliśmy wtedy.

CZYTAJ: Po wakacje do sklepu? Lidl zaczyna sprzedaż wycieczek

Start Lidla Podróże nie obył się bez konfliktu – agenci turystyczni zarzucili niektórym touroperatorom, że dają Lidlowi specjalne warunki na te same imprezy, które są w ofercie wszystkich agentów. Rainbow tłumaczył, że tylko próbuje nowego kanału sprzedaży, a Travelplanet zerwał współpracę z Volare Travel na tym tle.

Zapytaliśmy biuro prasowe Lidla o przyczyny zamknięcia portalu z wycieczkami. – Po 2,5 roku działalności Lidl Podróże jesteśmy zadowoleni z doświadczenia, jakie zdobyliśmy na tym polu – odpowiada rzeczniczka firmy Aleksandra Robaszkiewicz. – Jednak ze względu na konieczność rozwoju innych obszarów biznesu podjęliśmy decyzję o niekontynuowaniu tego projektu. W 2020 roku planujemy dalszy rozwój sprzedaży w sklepach stacjonarnych, jak również usług online i mobile. Co jest dla nas szczególnie istotne, wszystkim pracownikom zatrudnionym w ramach projektu Lidl Podróże, w centrali naszej firmy, zaoferowaliśmy możliwość kontynuowania zatrudnienia w innych działach Lidl Polska. Ich wiedza i doświadczenie będą cenne przy rozwoju kolejnych projektów.

CZYTAJ: Travelplanet zrywa umowę z Volare Travel

Rok temu Lidla Podróże rozstał się z jednym z twórców portalu i jegocszefem, Adamem Dudzińskim. Jak wtedy dowiedziała się Turystyka.rp.pl, portal nie miał sukcesu finansowego.

CZYTAJ: Założyciel Lidla Podróże odszedł z firmy

Oto treść komunikatu dla klientów Lidl Podróże.

„Szanowni Państwo,

chcielibyśmy poinformować, że podjęliśmy decyzję o niekontynuowaniu projektu Lidl Podróże.

Bardzo dziękujemy za wspólny czas pełen wspaniałych podróży i wspomnień.
Była to dla nas nieoceniona szansa zbierania nowych doświadczeń.

Zapewniamy, że wszyscy Klienci, którzy kupili wycieczkę lub ubezpieczenie w ramach Lidl-podróże.pl, będą mogli je zrealizować zgodnie z zawartymi umowami. Każdy Klient zostanie objęty opieką bezpośrednio przez organizatora wycieczki, którą wykupił. Każdy z Klientów otrzyma bezpośrednio informacje za pośrednictwem poczty elektronicznej i/lub telefonicznie.

Zapraszamy do korzystania z naszej szerokiej oferty online: lidl-sklep.pl, winnicalidla.pl, Lidl Plus lub zakupów w naszych sklepach stacjonarnych.
Zespół Lidl Polska”

Nie powiódł się projekt sprzedawania klientom sieci sklepów Lidl wyjazdów szykowanych dla nich specjalnie przez biura podróży. Lidl ogłosił, że zamyka tę działalność. Przeprosił w komunikacie klientów i zapewnił, że ci którzy już kupili wycieczki, pojadą na nie.

Portal z wycieczkami Lidl uruchomił we wrześniu 2017 roku. Liczył na masową sprzedaż wyjazdów przygotowywanych specjalnie dla niego przez touroperatorów. Stale współpracowały z Lidlem Volare Travel, Prestige Tours i Unique Moments. Początkowo zaangażowały się w ten projekt też Rainbow i Neckermann. Później jednak odstąpiły od niego, widząc że to kanał sprzedaży mało skuteczny, jak na ich oczekiwania.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"